تصویر
فرزند نهضت امام مهمترین چشم انداز بارز نهضت سوادآموزی مبارزه با بی‌سوادی است
02 دی 1402 - 16:10
2
سواد کلید ورود ما به دنیاست و باعث شناخت بهتر ما از زندگی و جامعه می‌شود؛ طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی در دیدگاه ما در مورد سواد ایجاد شده و امروز ما به اهمیت سواد بیش از پیش واقف هستیم.
ارسال توسط :
پ
پ

سواد کلید ورود ما به دنیاست و باعث شناخت بهتر ما از زندگی و جامعه می‌شود؛ طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی در دیدگاه ما در مورد سواد ایجاد شده و امروز ما به اهمیت سواد بیش از پیش واقف هستیم.

سوادآموزی حق هر انسان است و درهای زیادی را به سمت دانش و درک زندگی به روی انسان باز می‌کند و همه انسان‌ها می‌بایست از این حق برخوردار شوند.
بدیهی است که مبارزه با بی‌سوادی نه تنها در مقوله توسعه به عنوان نخستین گام قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های ، و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است؛ هر چه افراد جامعه به سمت باسوادی پیش بروند یقیناً سیر تحول و رویکرد آن جامعه سریع‌تر خواهد بود.
همزمان با فرارسیدن هفته نهضت سوادآموزی با نازنین اسماعیل زاده یکی از چهره های موفق در این عرصه، گفت و گویی کردیم.
نازنین اسماعیل زاده معاون دبستان دولتی ولایت فقیه دو ناحیه چهار است، که تحصیلات خود را از نهضت سواد آموزی آغاز کرده است.

وی گفت:اگر بخواهم فواید نهضت سواد آموزی را در یک جمله بیان کنم، این است که نهضت سواد آموزی افق دید بنده را در حد توان خود و بهره برداری از آنچه در درون من نهفته بود، تغییر داد؛ چرا که همیشه آرزوی تدریس و یاد دادن علوم مختلف به دیگران را داشتم، ولیکن عدم سواد خواندن و نوشتن نتوانست توان و آروزی مرا جامعه عمل بپوشاند.

چهره موفق سوادآموزی استان البرز افزود:مهم ترین چشم اندازه بارز نهضت سوادآموزی مبارزه با بی سوادی میباشد که به شکر الهی تعداد بسیاری از افراد جامعه از همین مسیر به مقام و درجات بالایی رسیدند، زمانی که من و همسالانم به علت عدم وجود امکانات و شرایط، از تحصیل باز ماندیم، وجود نهضت سواد آموزی امکان تحصیل را برایمان فراهم نمود.

اسماعیل زاده افزود:دوره تحصیلی نهضت سوادآموزی شامل دومرحله مقدماتی و تمکیلی است که علاوه بر خواندن و نوشتن،آشنایی با مراحل زندگی و رشد و تکامل یافتن در تمام زمینه ها و به خصوص مهارت های سبک زندگی از مزایای این دوره ها می باشد.
این معلم البرزی گفت: زمانی که انسان از روی عدم آگاهی فعالیتی را انجام می دهد،در زندگی دچار تغییر و تحول بسیاری نمی‌شود، ولی زمانی که عملی را از روی آگاهی انجام بدهد و دارای مطالعه و سواد باشد ،به راحتی می‌تواند خود را تقویت و همچنین به رشد و بالندگی برسد.

نازنین اسماعیل زاده بیان کرد: در دوره ای از زندگی خود تصمیم گرفتم که دیگر چشم بسته عمر خود را سپری نکنم، به دنبال راه حل بودم و آن راه حل را در نهضت سوادآموزی یافتم و هیچ حس بهتر از این نیست که خود فرد در رابطه با آنچه که در زندگی نیاز دارد، تحقیق کند و به نتیجه ای برسد.
معلم البرزی ادامه داد: یکی از گام های موثر برای تشویق افراد در این عرصه،وارد شدن از دریچه ایمان و اعتقاد می باشد.
بنده افراد بسیاری را توانستم از همین طریق، جذب نهضت سواد آموزی کنم و حتی برخی از آنان به دانشگاه راه یافته و مسیر زندگیشان تغییر کرد و موفق شدند.
اسماعیل زاده در پایان اظهار کرد: در زندگی خود از مادرم که مشوق اصلی من در این مسیر بودند بسیار قدردانی می کنم؛ اگر در حال حاضر فرد موفقی در جامعه هستم به دلیل تشویق های مادرم است که همواره می گفت سعی کن سواد را بیاموزی و در آینده فقط متکی به خدا و خودت باشی.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.