تصویر
فرق بزرگ هافبک دفاعی پرسپولیس با لیدر استقلال؛ مازیار فرصت جبران داد جواد نه!/ نکونام اشتباه قلعه‌نویی را در مورد رامین تکرار کرد!
07 مهر 1403 - 15:33
شناسه : 1300455
0

امیرعباس واسعی‌زاده زمان مطالعه: ۲ دقیقه کم نیستند پیشکسوتان و کارشناسانی که می‌گویند اگر رامین در زمین بود، حتماً اشتباهش را جبران و یا گل می‌زد و یا گل می‌ساخت! به گزارش خبرورزشی، در هفته ششم استقلال دربی را باخت. با نمایشی که مورد انتقاد همه هواداران و کارشناسان قرار گرفت. جواد نکونام زیر شدیدترین […]

امیرعباس واسعی‌زاده زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کم نیستند پیشکسوتان و کارشناسانی که می‌گویند اگر رامین در زمین بود، حتماً اشتباهش را جبران و یا گل می‌زد و یا گل می‌ساخت!

به گزارش خبر، در هفته ششم استقلال دربی را باخت. با نمایشی که مورد انتقاد همه هواداران و کارشناسان قرار گرفت. جواد نکونام زیر شدیدترین انتقادها حتی تصمیم به خداحافظی گرفت و هنوز هم آینده او مشخص نیست. اما اگر قرار باشد یک اتفاق و یک صحنه را به عنوان سند ضعف مربیگری نکونام در استقلال نشان دهیم، مسلماً صحنه پنالتی پرسپولیس است. رامین رضاییان به عنوان ستاره استقلال در این فصل پنالتی داد و جواد نکونام قبل از زدن ضربه او را از میدان بیرون کشید!

رامین رضاییان نیم فصل ۵۰ درصد گل‌های استقلال را زده و یک گل هم ساخته که منجر به تنها برد آبی‌ها شد، در هفته اول مقابل شمس آذر. او در تنها بازی آسیایی استقلال مقابل الغرافه یک گل زد و یک گل ساخت تا ستاره بلامنازع بازی باشد. چنین بازیکنی اگرچه در بازی قبل هم به اشتباه آفساید را پر کرد و استقلال گل خورد، نباید به خاطر دادن پنالتی تعویض می‌شد. به خصوص که نکونام هرچه بازیکن بلند قد داشت به میدان فرستاد و در زمان‌های اندک باقی مانده راهی جز ارسال‌های بلند و دل بستن به اتفاقات بازی نداشت!

نکونام در این شرایط بهترین سانتر کننده خود را بیرون کشید! درست مثل کاری که امیر قلعه نویی در جام ملتها برابر قطر کرد و آنجا هم باخت! او اتفاقا همین بازیکن را بیرون کشید! اما این همه ماجرا نبود. در فوتبال انگیزه‌های فردی گاه روی آمادگی جسمانی و تاکتیکی تیم هم سایه می‌اندازد. دیدیم که سعید ی در فرصت کمی که به میدان آمد برای تیمش پنالتی گرفت.

فرق بزرگ هافبک دفاعی پرسپولیس با ژنرال استقلال؛ مازیار فرصت جبران داد جواد نه!/ نکونام اشتباه قلعه نویی را در مورد رامین تکرار کرد!

بازیکنی که در دربی اشتباه می‌کند، بیشترین انگیزه را برای جبران این اشتباه دارد. چه بسیار دیده‌ایم در فوتبال مدافعانی که گل به خودی می‌زنند و پس از آن جلو کشیده و تا گل مساوی را نزنند، عقب نمی‌آیند. جواد نکونام به راحتی این فرصت را از تیم خود گرفت و رامین رضاییان را بیرون کشید و می‌بینیم کم نیستند پیشکسوتان و کارشناسانی که می‌گویند اگر رامین در زمین بود، حتماً اشتباهش را جبران و یا گل می‌زد و یا گل می‌ساخت!

و حالا نمونه مشابه در بازی ملوان برابر استقلال خوزستان در همین هفته ششم، سجاد بازگیر در دقایق آخر که بازی بدون گل مساوی بود یک پنالتی را از دست داد و پس از آن انگیزه زیادی برای جبران اشتباهش داشت. مازیار زارع بازگیر را بیرون نکشید و برعکس به او روحیه داد و با صدای بلند گفت: بهترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خراب می‌کنند. نتیجه این شد که سجاد بازگیر چند دقیقه بعد پاس گل سه امتیازی ملوان را داد تا اشتباهش را جبران کرده باشد!

جالب اینکه جواد نکونام و مازیار زارع در زمان فوتبال خود، هر دو هافبک دفاعی بودند و هر دو تجربه حضور در دربی با لباس قرمز و آبی را دارند. البته که نکونام در عرصه ملی به مراتب بازیکن با تجربه‌تر و پخته‌تری بود اما به عنوان مربی مازیار زارع نمره بهتری گرفت!

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.