نشست خبری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز باحضور دکتر کاوه حدادپور قائم مقام ستاد هفته پژوهش،و فناوری استان و دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیرکل ستاد هفته پژوهش استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست دکتر حدادپور ضمن بیان فعالیت های این ستاد اظهار کرد: خوشبختانه با روحیه خوبی که دبیرکل و .
.
.
‌ دارند این برنامه به خوبی در حال انجام و برنامه ریزی است و جلسات خوبی در این زمینه برگزار و اقدامات لازم انجام شده و و تقسیم وظایف هر حوزه نیز مشخص شده است.
حدادپور افزود: در گام اول باید تلاش کنیم فرهنگ‌پژوهش را در سطح دانشگاه‌ها و دانش آموزی ترویج کرده و رویکرد بهتری داشته باشیم چرا که اگر پژوهش در سطح نوجوانان و کودکان‌نهادینه نشود نمی شود این نوع فعالیت ها را در دانشگاه با زور نهادینه کرد و نهادینه کردن و تبیین آن در صورت عدم توجه به آن در سنین کودکی و نوجوانی در جوانی زمان‌بر است.
وی ادامه داد:در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه و انتخاب پژوهشگر برتر تلاشکرده ایم‌ نیازهای استان و کشور را مورد توجه قرار دهیم و بدانیم‌نیازهای جامعه چیست و پژوهش ها هم راستا با نیازهای جامعه انجام‌شود.
حدادپور بیان کرد: از جمله مواردی که در بحث پژوهش در سال های اخیر باید توجه ویژه ای بدان مبذول داشت موضوع مشکل آب و ریزگردها در کشور است.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نیازهای کشور در خصوص پژوهشگری سال های بعد نیاز سنجی ها انجام و پژوهش،ها اعلام و‌پژوهشگران‌در این راستا عمل و پروهش ها به صورت کاربردی انجام شود.
این مسوول گفت:بعد از فرآیندهای لازم طی آیینی پژوهشگران‌برتر معرفی می شوندکه در این برهه تاکید مان بر پژوهشگران نوجوان است و نفرات شایسته نیز برای اولین‌بار معرفی و مورد توجه قرار می‌گیرند تا سبب انگیزه برای کار در سال‌های آینده گردد.
حدادپور با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در این زمینه اظهار کرد: بدون اصحاب رسانه در هیچ کارمان‌موفق نخواهیم بود و اگر اصحاب رسانه نباشند کارها معرفی نمی شود و باید کارها و بحث پژوهش گری مورد توجه و فرهنگ سازی قرار گیرد و طرفیت ها معرفی شود .
کلانتری دبیرکل ستاد هفته پژوهش استان نیز در این نشست بیان کرد:دانایی و توانایی سبب افتخار کشور می شود و دشمن با توجه به رویکردی که در روزهای اخیر داشته است متوجه می شویم عملکرد دشمن ناشی ازاقتدار کشور است.
کلانتری تاکید کرد: نگاه علم‌باید به سمت حل مشکلات کشور و نیازهای جامعه باشد که خوشبختانه دانشگاه‌ها به این سمت در حال حرکت هستند.

وی با اظهار این مطلب که پژوهش و فن آوری مولد است ادامه داد:با توجه به ساختاری که برای جشنواره تعریف شده معرفی برگزیدگان جشنواره مرکز،رشد پایان نامه برتر موسسات پژوهشی برتر، نشریات برتر، واحد برتر ،مدیران پژوهش برتر، قطب های علمی و .
.
است که معرفی می شوند و ۷۰ نفر در این‌جشنواره معرفی می شوند که تلاش میکنیم این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد.
وی خبر داد:مراسم‌تجلیل از این برگزیدگان در سالن ۷۰۰ نفری دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.
این مسوول همچنین گفت:انتخاب دانش آموزان و معلمان برتر نیز صورت خواهد گرفت که در این زمینه شورای آموزش و پرورش نفرات برتر را بعد از کارشناسی های لازم به ما معرفی می‌کنند.
دبیرکل ستاد هفته پژوهش استان همچنین تصریح کرد:محل نمایشگاه بیش از ۱۶۰ غرفه خواهد داشت که مکان آن داخل دانشگاه آزاد خواهد بود.
۱۵وی در خصوص زمان این نمایشگاه گفت: ۱۵ تا تا ۱۹ آذرماه سال جاری نمایشگاه برگزار و نفرات برتر و پژوهشگران برتر معرفی می شوند.
دکتر کلانتری زنگ پژوهش و لزوم توجه به ان در مدارس را نیز مورد توجه قرار داده و اظهار کرد: توجه به ایجاد زیرساخت ها در این زمینه و از سنین پایین و ایجاد تفکر پژوهشگری از سنین کودکی در بین کودکان باید تبیین و مورد توجه و آموزش قرار گیرد تا ان ها با فضای صحیح پژوهشگری آشنا و از آموزش های لازم برخوردار شوند.
وی در آخر بیان کرد: امسال در ۱۶ محور هفته پژوهش برگزار می شود.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر