فروش ۱.۶ همت محصولات دانش‌بنیان در البرز

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: ۱.۶ همت محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در این استان طی نیمه نخست سال جاری به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مهدی عباسی روز _شنبه بیست‌ویکم مهر_ در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در کرج، اظهار کرد: اکنون ۱۳۰ شرکت، هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان البرز فعالیت دارند.

وی افزود: این شرکت‌ها برای ۱۶۹۹ نفر که در سامانه رصد ثبت شده‌اند اشتغال‌زایی داشتند.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز خاطرنشان کرد: در پارک علم و فناوری البرز، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند و جزو محدود پارک‌هایی هستیم که ۵۰ درصد شرکت‌های آن دانش‌بنیان هستند.

عباسی تاکید کرد: شش ساختار فناورانه در پارک قطعی شده است که در دو بخش خصوصی و دولتی و با فعالیت ۴۶۰ شرکت اکنون رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی اضافه کرد: طی شش ماه گذشته ارتقای پارک علم و فناوری را در وزارت علوم داشتیم که هر چهار سال یک‌بار مورد رصد قرار می‌گیریم.

رتبه برتر البرز در جریان نوین

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در ادامه به رتبه برتر البرز در جریان نوین اقتصادی اشاره و عنوان کرد: در این زمینه رکورد ۷۰۰ محصول را داشتیم که مورد مقام عالی وزارت علوم نیز قرار گرفتیم.

عباسی با بیان اینکه رتبه نخست صادرات را داشتیم، تصریح کرد: در کنار این موفقیت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی زنجیره ارزش دارو، توسعه دبیرخانه کوانتوم برای حمایت از شرکت‌ها، توسعه و تکمیل پروژه دبیرخانه مالکیت فکری از طریق کارگزاری‌های بخش خصوصی و حمایت از ایده‌پردازان را انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶.۳ میلیارد تومان تسهیلات فنی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده است، گفت: امروز با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پراکندگی ساختارهای فناورانه در شرایط بهتری قرار گرفته‌ایم.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر