تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

فعالان اقتصادی البرز با ایجاد کنسرسیوم تخصصی در بازار عراق نقش آفرینی کنند
30 دی 1402 - 16:22
1
مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق به فعالان اقتصادی استان البرز گفت:با تشکیل کنسرسیوم های تخصصی در عراق به صورت مستقیم و بدون واسطه در بازار مصرف این کشور حضوری فعال و نقش آفرین داشته باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق به فعالان استان البرز گفت:با تشکیل کنسرسیوم های تخصصی در عراق به صورت مستقیم و بدون واسطه در بازار مصرف این کشور حضوری فعال و نقش آفرین داشته باشند.

فرشاد جعفرپور در نشست با فعالان اقتصادی استان که درخانه صمت استان برگزار شد تصریح کرد: البرز با بهره گیری از ۳۳ درصد ظرفیت صنایع کشور همواره در بحث صادرات پیشتاز بوده است، لذا ضروری است با تکیه بر اقدامات راهبردی و شکل دهی کنسرسیوم های تخصصی جایگاه خود را در بازار صادرات عراق ارتقا دهد.
وی گفت: فعالان اقتصادی با حضور در کنسرسیوم های تخصصی می توانند شرکتی با ماهیت عراقی ثبت کنند و بدین ترتیب در فعالیت صادراتی از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض در سطح کشورهای تحت پوشش اتحادیه عرب معاف می شوند.
وی افزود: توصیه می شود صنعتگران و تجار البرز درحوزه های مبلمان، پوشاک، پلاستیک و سلولزی و ساختمان در هایپر ها و مراکز بورس کالای شهرهای سلیمانیه، حلبچه، اربیل و دهوک بیش از پیش حضور فعال داشته باشند.
وی با اشاره به آمادگی مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق برای ایجاد روابط تجاری موفق گفت: فعالان اقتصادی می توانند از مشاوره این مرکز در زمینه های اجاره فضای مورد نیاز، نقل و انتقالات مالی و امور گمرک و حمل و نقل استفاده کنند.

بستر برای توسعه تعاملات تجاری با کشور ترکیه فراهم است
میلاد حاجی اندواری رئیس مرکز تجاری ج.
ا.
ایران در ترکیه (استانبول) نیز در این نشست از استقبال تجار این کشور از ظرفیت های استان البرز در زمینه های پلیمر، صیفی جات و مواد غذایی خبر داد.

میلاد حاجی اندواری گفت: همجواری البرز با پایتخت و مزیت وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام، زیر ساخت های ترانزیتی زمینی و هوایی در البرز فرصت مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران کشور ترکیه مهیا کرده است.
وی ادامه داد: در صورت مشارکت صاحبان سرمایه ترکیه در صنعت البرز، در صادرات محصولات تولیدی استان به منطقه آزاد ترکیه و حتی اروپا، صادرکنندگان از مزایای عوارض صفر برخوردار خواهند شد.

آمریکا مرکزی از محصولات ایرانی استقبال می کند
حسین فرهادیان مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه نیز در این نشست با اشاره به تنوع تولید انواع محصولات در البرز به فعالان اقتصادی استان پیشنهاد کرد، گسترش صادرات به نیکاراگوئه و آمریکای مرکزی را مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: محصولات تولیدی البرز از تنوع بالایی برخوردار است و صادرات این محصولات به نیکاراگوئه و آمریکا مرکزی در تقویت اقتصاد این استان موثر است.
وی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا مرکزی با فرهنگ ایران و ایرنی آشنا هستند و دید آنها نسبت به مردم ایران خوب است گفت: این مزیت فرصت مناسبی برای توسعه تجارت با این کشورها است.

فعالیت اقتصادی با صربستان روابط تجاری با بسیاری کشورها را تقویت می کند
رایزن اقتصادی ایران در صربستان به در ادامه نشست فعالان اقتصادی استان البرز توصیه کرد، ضمن ایجاد و تقویت روابط تجاری با صربستان، از مزایای ویژه " اقتصاد آزاد " این کشور برای حضور فعال و دائمی در بازار صادرات اروپا، آسیا و قاره آمریکا بهره مند شوند.
فرامرز چمنی گفت: برخورداری اقتصادی صربستان بر پایه استفاده از رویکرد تجاری و اقتصاد آزاد ، این کشور را به کانون تعامل تجارت آزاد باسایر کشورها تبدیل کرده است لذا فرصت خوبی است تا از فضای اقتصادی حاکم بر صربستان به عنوان یک هاب تجاری بهره مند شویم.
وی افزود: جمعیت صربستان فقط بالغ بر ۷ میلیون نفر است و در ظاهر شاید بازار شگفت انگیزی برای کشور ما نباشد ، اما این کشور کوچک و کم جمعیت زیر ساخت های تجاری مناسبی را برای ما ایجاد کرده است تا در مسیر توسعه تجارت گام برداریم.
وی ادامه داد: کشور صربستان از امکانات مناسب در حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دسترسی به دریای سیاه از طریف رودخانه برخوردار است و می تواند در تسریع انتقال محموله های صادراتی ایران به کشورهای هدف موثر واقع شود.
رایزن اقتصادی ایران در صربستان گفت: در شرایطی که با مشکلاتی در بحث تولید، تجارت و صادرات مواجه هستیم، کشور صربستان برای تعامل و همکاری نزدیک تجاری با کشور ما آمادگی دارد و می توانیم بخشی از فعالیت های تجاری و اقتصادی کشورمان را در مناطق آزاد صربستان ایجاد و توسعه دهیم.
چمنی افزود: فعالان اقتصادی کشور مان با استقرار فعالیت های تجاری و صنعتی در مناطق آزاد صربستان از برخی معافیت ها از جمله تعرفه صفر کشورهای هم پیمان تجارت آزاد با صربستان بهره مند شوند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.