تصویر
فعالیت دوباره کارخانه تولید کمپوست در مرکز دفن زباله کرج
16 مرداد 1402 - 16:08
2
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از فعالیت دوباره کارخانه تولید کمپوست در مرکز دفن زباله کرج خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان مدیریت پسماند از فعالیت دوباره کارخانه تولید کمپوست در مرکز دفن زباله خبر داد.

محمدرضا خسروی با اشاره به فعالیت دوباره کارخانه کمپوست اظهار کرد: این مرکز به زودی آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: با راه‌اندازی این کارخانه، به زودی روند بازیافت و جلوگیری از دفع غیر بهداشتی پسماند در آن از سر گرفته خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند بیان داشت: بیش از ۷۰۰تن زباله روزانه در کلان، شهرداری را مجاب به تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی از کارخانه کمپوست کرده است.
خسروی با تأکید بر اینکه در بحث مدیریت پسماند چند اولویت مهم مدنظر است، بیان کرد: اجتناب از تولید زباله و کاهش حداکثری تولید زباله در کنار تفکیک زباله از مبدا از موارد مورد توجه در این زمینه است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند گفت: پسماندهای شهری اگر بصورت صحیح از مبدا تفکیک شوند می‌توان به عنوان یک فرصت برای اشتغال و بهره‌برداری استفاده کرد.
این مسئول در ادامه بر ضرورت ایجاد کارخانجات کمپوست در سطح استان تأکید کرد و یادآورشد: این گونه کارخانجات گامی مهم در جهت بازیافت زباله به عنوان طلای کثیف و بهره‌برداری از آن در چرخه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست استان است.
خسروی در پایان اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، با استفاده از ماشین‌های تولیدکننده کود کمپوست (آلی) می‌توان تمامی پسماندهای غذایی و تَر را به کودی مرغوب و با کیفیت تبدیل کرد و اجرای این طرح، با نهادینه کردن فرهنگ بازیافت زباله، تعدیل تولید زباله و اصلاح الگوی مصرف موجب صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش سالیانه هزینه‌های تنظیف، حمل و نقل و دفن زباله برای مدیریت شهری است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.