تصویر
فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی البرز کاربردی شد
21 اسفند 1401 - 10:39
2
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: فعالیت های تحقیقاتی این دانشگاه بر محور کاربردی و تجاری سازی متمرکز شده است .
ارسال توسط :
پ
پ

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: فعالیت های تحقیقاتی این دانشگاه بر محور کاربردی و تجاری سازی متمرکز شده است .

دکتر راضیه لطفی در نشست با خبرنگاران گفت : اکنون ۳۰۰ عضو هیات علمی به عنوان فناوران و دانشوران در دانشگاه علوم پزشکی البرز فعالیت دارند ضمن آنکه سه هزار دانشجو در ۶ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی البرز مشغول به تحصیل هستند که بخشی از فعالیت های آنان پژوهشی است .
معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه یکی از شاخص های ازریابی دانشگاه های علوم پزشکی را تولید علم ، تحقیقات و تولید کتاب است ، گفت : اکنون دانشگاه علوم پزشکی البرز در بین ۶۰ دانشگاه و مرکز علمی تحقیقاتی کشور رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: بخشی از تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی البرز بر ارتباط با صنایع دارویی و بهداشتی متمرکز است .
لطفی گفت : اکنون ۳۰ درصد طرح های پژوهشی این دانشگاه تقاضا محور است که در بخش داروسازی ۲۰ درصد می باشد.

وی افزود: مرکز رشد فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینه دارو ، غذا ، هوش مصنوعی شکل گرفته که ایده ها در این مرکز بررسی به سمت پژوهش سوق داده می شود.

وی بیان کرد: اکنون شمار شرکت های فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز از چهار شرکت در تیرماه ۱۴۰۱ به ۲۶ شرکت افزایش یافته است.
لطفی گفت : در زمان حاضر نیز ۶ مرکز تحقیقات دولتی و خصوصی در زمینه بیماری ها قلب ،بیماری های غیر واگیر، مرکز تحقیقات عوامل موثر در سلامت ، مرکز تحقیقات ایمنی ، محیط زیست ، گیاهان دارویی و تروبیاتیک زیر دانشگاه علوم پزشکی البرز فعال هستند.

منبع ایرنا برچسب ها: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: فعالیت های تحقیقاتی این دانشگاه بر محور کاربردی و تجاری سازی متمرکز شده است .
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: فعالیت های تحقیقاتی این دانشگاه بر محور

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.