تصویر
فعالیت های قرآنی در راستای سند توسعه قرآنی استان انجام شود
20 بهمن 1401 - 8:59
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: سند توسعه فرهنگ قرآنی استان به عنوان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان اخیرا" به تایید حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان کرج رسیده و مورد تصویب قرار گرفته است ، که بر همین اساس هر گونه حمایت از موسسات و فعالان قرآنی استان نیز به صورت هدفمند و بر اساس سند انجام خواهد پذیرفت.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: سند توسعه فرهنگ قرآنی استان به عنوان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان اخیرا" به تایید حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان رسیده و مورد تصویب قرار گرفته است ، که بر همین اساس هر گونه حمایت از موسسات و فعالان قرآنی استان نیز به صورت هدفمند و بر اساس سند انجام خواهد پذیرفت.

به مناسبت ایام پر برکت ماه رجب و ایام الله دهه مبارک فجر، جلسه همفکری و هم اندیشی با حضور سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین فرید، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل، خانم پورمختار مدیر اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان البرز و جمعی از مدیران موسسات قرآن و عترت در محل سالن گفتگو اداره کل ارشاد البرز برگزار گردید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ضمن خوشامد گویی به حاضران در جلسه و تبریک ایام بیان داشت: فعالیت در حوزه قرآن و عترت کار بسیار ارزشمندی است و فعالان این عرصه توفیق داشته اند که در این راه قدم بردارند.
جابری انصاری افزود: علیرغم کارهای خوبی که در سالهای گذشته در حوزه قرآن و عترت انجام پذیرفته ولی نیاز است که بیش از پیش به این حوزه توجه شود و متولیان امر حمایت های بیشتری البته به صورت عادلانه و متوازن از فعالان این عرصه انجام دهند.

دبیر شورای توسعه قرآنی استان با بیان این مطلب که سند توسعه فرهنگ قرآنی استان به عنوان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان است تصریح کرد: این سند که اخیرا" به تایید حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان کرج رسیده و مورد تصویب قرار گرفته است ، اعلام راهگشای فعالیت های ما در این حوزه خواهد بود و منبعد مقرر است کلیه فعالیتهای قرآنی استان در راستای این سند انجام پذیرد و بر همین اساس هر گونه حمایت از موسسات و فعالان قرآنی استان نیز به صورت هدفمند و بر اساس این سند انجام خواهد پذیرفت.
وی افزود: به همین منظور ماموریت ویژه ای برای گروه قرآن و عترت در نظر گرفته شده تا موارد مشخص شده در سند را به مرحله اجرایی برساند و به طور یقین برای انجام این کار از ظرفیتهای موسسات قرآن و عترت استفاده خواهد شد.
وی تاکید کرد : ضمن این که موسسات می توانند در کوتاه مدت از تسهیلات تبصره ۱۶ نیز استفاده کنند.
سپس خانم پورمختار در خصوص فعالیتهای انجام شده توسط اتحادیه مطالبی را ذکر نمود و با توجه به شرایط جامعه خواستار حمایت هر چه بیشتر ا از موسسات قرآن و عترت و فعالان این حوزه شد.
پس از صحبتهای خانم پورمختار، مدیران موسسات قرآن و عترت یا نمایندگان آنها به ذکر گوشه هایی از فعالیتهای خود پرداخته و به این مسئله اذعان داشتند که علیرغم تمام مشکلات موجود به دلیل تعلقات قلبی و عشق به قرآن با تمام سختی ها و مشکلات این راه را ادامه خواهند داد.
ولی از طرفی نیازمند حمایتهای معنوی و مادی متولیان ذیربط علی الخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی می باشند.

از جمله درخواستهای مطرح شده توسط این عزیزان می توان به استفاده از امکانات و تسهیلات شهرداری ها برای بهره گیری از فضاهای تبلیغاتی ، همکاری هر چه بیشتر مراکزی مانند مساجد، حسینیه ها ومانند آن برای استفاده ازفضاهای بلااستفاده به منظور انجام فعالیتهای موسسات قرآن و عترت و همچنین همکاری سازمان امور مالیاتی برای معافیت کامل این موسسات نام برد.
در خاتمه حجت الاسلام والمسلمین فرید رییس گروه قرآن و عترت اداره کل مطالبی را در خصوص همکاری هر چه بیشتر مابین موسسات قرآن و عترت و اداره کل بیان نموده و اظهار امیدواری کرد که شاهد شکوفایی هر چه بیشتر فعالیتهای قرآنی در استان باشیم.
وی همچنین اعلام داشت: در حد توان نسبت به رفع دغدغه ها و مشکلات موسسات با همکاری اتحادیه اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
در ادامه اظهار داشت: در قالب تبصره ۱۴ بودجه ، طرحهای پیشنهادی موسسات بر مبنای سند توسعه فرهنگ قرآنی برای بررسی ارسال گردیده که در صورت تصویب چشم انداز روشنی برای فعالیت موسسات پیش بینی می گردد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.