تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

فلسفه ی حجاب مکتوم و پنهان نیست
18 تیر 1402 - 8:29
3
حجاب پوششی است که زن یا مرد جامعه بر اساس آن‌چه که شرع مقدس بر آن تاکید ورزیده، موظف به رعایت آن است ولی عفاف معنایی ارزشمند‌تر و مهم‌تر داشته و حفظ حیا، عفت و پاکدامنی در گفتارها، رفتارها، شنیدارها و دیدارها را شامل می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ


حجاب پوششی است که زن یا مرد جامعه بر اساس آن‌چه که شرع مقدس بر آن تاکید ورزیده، موظف به رعایت آن است ولی عفاف معنایی ارزشمند‌تر و مهم‌تر داشته و حفظ حیا، عفت و پاکدامنی در گفتارها، رفتارها، شنیدارها و دیدارها را شامل می‌شود.

محمد جعفری//رهبر انقلاب اسلامی نیز در مورد حجاب فرمودند ؛ ضعف حجاب ، کار درستی نیست اما موجب نمی‌شود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم همه ما هم نقص‌هایی داریم که باید تا حد امکان آنها را برطرف کنیم.
بنا بر سخنان مقام معظم رهبری باید مادران و دخترانی که دچار کم حجابی یا ضعف هستند را با روی گشاده دعوت به حفظ و رعایت حجاب و شئونات اسلامی کرد تا بهتر جذب شوند و بیشتر جاذبه داشته باشیم و در پی دافعه بودن نباشیم.
حجاب و عفاف دو موضوعی هستند که در پازل جامعه باید در کنار هم چیده شوند و این‌ که بخواهیم تنها یکی را مورد توجه قرار دهیم یا به صورت جداگانه به آنها بپردازیم، قابل قبول نمی‌باشد و دختران محجبه و با عفت ما نیز کم نیستند که میتوانند الگوهای خوبی برای دیگران باشند.
چه بسا کودکانی نیز اکنون داریم که با تربیت مادران محجبه با پوشیدن روسری و چادر در همان سن کودکی محجبه بار می آیند و میتوانند در جامعه با دوستان و همکلاسی های خود در این زمینه موفق باشند و با ورود به جامعه و دانشگاه و زندگی مشترک فرزندانی چون خود تربیت کنند و ادامه دهنده راه باشند.
در مقابل همان دختران کم حجاب یا کسانی که ضعف حجاب دارند نیز از اول اینگونه نبودند و شاید در خانواده هایی بزرگ شده اند که خود منشاء حجاب و عفاف بودند ، اما با تبلیغات سوء که دشمن و نفوذی های دشمنان ما دارند ، مردان و زنان ما را به سوی بی حجابی سوق دهند که در جامعه امروز نیز شاهد آن هستیم و در مقابل این اقدام دشمن ما نیز باید تشویق دختران به استفاده از حجاب کامل که همان چادر است را داشته باشیم تا دختران با عفت ما به راه هایی که دشمن در پی آن است کشیده نشود.
البته ناگفته نماند که رعایت عفاف و حجاب تنها منحصر به زنان و دختران جامعه نیست بلکه مردان نیز باید حجابی اسلامی داشته و حیا و عفت در رفتار آن‌ها نمودار باشد که همیشه شاهد برپایی فتنه در کشورمان بودیم و در پی آن و با تحریک دشمن بی حجابی در بین زنان و مردان مشاهده میشود.
بدون شک، فرهنگ شریف و پویای اسلام عزیز بر خلاف فرهنگ متحجر و به ظاهر مدرن غربی و همچنین غرب زده های هوس­باز و لذت گرا، طرفدار برچیده شدن خودنمایی وجود گرانسنگ زن و زیبنده ماندن او به لباس فاخر و ارزشمند «حیا» در جامعه است؛آری! اسلام مخالف ورود زنان به عرصه ی سخیف و بی پایان تظاهر و بروز جاذبه های پیکر خود و تحریک هوس های آلوده ی مردان بیمار دل است؛ از این رو حجاب جزئی از برنامه جامع دین در مقابله با بهره کشی ظالمانه از زنان محسوب می‏ شود.
باید اذعان نمود که فلسفه ی حجاب مکتوم و پنهان نیست، چرا که فرهنگ مشوق برهنگی و آزادی بدون مرز، پیامدهایی همچون تهییج دائم مردان مخصوصا جوانان را در پی دارد که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجان­ های بیمار گونه و گاه سرچشمه ی امراض روانی می‏ گردد، حال آنکه دین عزیز اسلام می‏ خواهد مردان و زنان ارزشمند و مسلمان، روحی آرام و اعصابی معتدل و چشم و گوشی پاک داشته باشند، و این موضوع تنها یکی از فلسفه‏ های حجاب است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.