تصویر
فیشینگ کاران حرفه ای کرج در تور پلیس فتا
03 تیر 1402 - 15:49
2
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری یک باند فیشینگ که با سرقت اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان می کردند، خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

فیشینگ کاران حرفه ای کرج در تور پلیس فتا
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری یک باند فیشینگ که با سرقت اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان می کردند، خبر داد.

سرهنگ "رسول جلیلیان" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی به پلیس فتا در خصوص برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی شاکی پرونده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت .
وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد، متهم یا متهمان احتمالی با شگرد ارسال پیامی در پیام رسان روبیکا تحت عنوان سهام عدالت ، کاربر را به صفحه فیشینگ هدایت و پس از اخذ اطلاعات بانکی، برداشت های متعددی از حساب شاکی پرونده داشته اند .

سرهنگ جلیلیان اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی صورت گرفته، ۲ متهم در این خصوص شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در محمدشهر دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی تجهیزات الکترونیکی مربوط به انجام کلاهبرداری، گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده و همچنان تحقیقات برای کشف کلاهبرداری های احتمالی ادامه دارد.
سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کلاهبرداری این پرونده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: کابران اینترنتی توجه داشته باشند که کلاهبرداران با ارائه پیشنهاد های وسوسه انگیز آن ها را به دام انداخته و اطلاعات بانکی آن ها را به سرقت می برند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.