تصویر
قانون اساسی میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران است
15 آذر 1401 - 17:04
4
قانون اساسی مهمترین و اصلی ترین سندی است که به عنوان میثاق ملی ایران اسلامی می بایست مورد احترام قرار گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

قانون اساسی مهمترین و اصلی ترین سندی است که به عنوان میثاق ملی ایران اسلامی می بایست مورد احترام قرار گیرد.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در تمام کشورها از جمله آن کشورهایی که مدعی آزادی و بیش از ۲۵۰ سال است که در کشورشان قانون اساسی تصویب شده است، این قانون را میثاق ملی خود می دانند.
وی ادامه داد: در نگارش تمام قوانین اساسی کشورها، مهمترین و اصلی ترین اسناد،روش ها و اقداماتی که می بایست آن کشور به آن تاسی و اقدام نماید، گنجانده شده و لذا سندی ملی برای هر کشور است.
این مسئول ادامه داد: همان کشورهایی که قانون اساسی در آنها بیش از ۲۵۰ سال است که به نگارش درآمده و اجرا می شود، امکان رفراندوم و تغییر حتی اصل هایی از قانون را به قدری سخت کرده اند که امکان این تغییرات به حداقلی ترین موارد خود برسد.

جابری انصاری تاکید کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم که مبتنی بر ایجاد یک نظام اسلامی به نگارش در آمده، سندی ملی و قابل اتکاست که یقینا می بایست برای سال های سال و طولانی مدت از آن استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز که در آستانه روز قانون اساسی ایران سخن می گفت ادامه داد: اصل ۱۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم نسبت به تغییرات در اصول قانون اساسی تاکید و نحوه انجام آن را مشخص کرده است، اما اسلامیت، مراجعه به آرای عمومی و جمهوریت نظام غیرقابل تغییر است.

جابری انصاری اظهار داشت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان البرز می بایست ظرفیت های قانون اساسی را در قالب های مختلفی که می توانند به نمایش گذاشته تا مردم با این ظرفیت های بسیار بالا آشنا شوند.
لازم به توضیح است که ۱۲ آذر ماه به عنوان روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.