تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید برای دستگاه ها تبیین شود
29 خرداد 1402 - 9:30
1
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره بر ضرورت تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: اطلاع رسانی مناسب به دستگاه ها نسبت به تکالیف قانونی خود در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موجب تسریع در روند اعطای امتیازات به خانواده های چند فرزندی خواهد بود.
ارسال توسط :
پ
پ


مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان با اشاره بر ضرورت تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: اطلاع رسانی مناسب به دستگاه ها نسبت به تکالیف قانونی خود در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موجب تسریع در روند اعطای امتیازات به خانواده های چند فرزندی خواهد بود.

سپیده غفاری با بیان این مطلب به بخشی از قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مکلفند، اراضی و ساختمانهای مازاد خود را با مشارکت خیرین و سایر دستگاهها به تأمین خوابگاهها و یا منازل مسکونی مورد نیاز دانشجویان متأهل اختصاص دهند.
غفاری گفت: کلیه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشگاه ها و پارکهای علم و فناوری مکلفند متناسب با تعداد دانشجویان متأهل، خوابگاههای موجود را جهت اختصاص به خوابگاههای متأهلین بهسازی و تجهیز نمایند و در احداث خوابگاههای جدید، خوابگاههای متأهلین را در اولویت قرار دهند.
وی بیان کرد: طبق تبصره۳ ماده ۷ قانون جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است اراضی مازاد با کاربری آموزشی، تحقیقات و فناوری در اختیار خود را مطابق با ضوابط شهرسازی و به میزان سرانه های مصوب، برای جبران کسری احداث خوابگاههای دانشجویی و طلاب متأهل به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه با حفظ مالکیت دولت به صورت اجاره ۹۹ ساله و غیرقابل تغییر کاربری واگذار نماید.
وی همچنین گفت: طبق ماده۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، صندوق های رفاه دانشجویی و مراکز مدیریت حوزه های علمیه مکلفند پس از لازم الاجراء شدن این قانون، برای دانشجویان و طلاب متأهل فاقد مسکن نسبت به پرداخت ودیعه مسکن (قرض الحسنه ضمن اجاره)، مشروط به ارائه اجاره نامه دارای شناسه رهگیری از مشاوران املاک به نحوی اقدام نماید که هرساله حداقل پنجاه درصد متوسط قیمت ودیعه اجاره مسکن (۷۰) متری در شهرهای بیش از پانصدهزار نفر جمعیت و مسکن (۱۰۰) متری در سایر شهرهای محل تحصیل پوشش داده شود.
وی در پایان گفت: اطلاع رسانی مناسب به دستگاه ها نسبت به تکالیف قانونی خود در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موجب تسریع در روند اعطای امتیازات به خانواده های چند فرزندی خواهد بود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.