عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط شهرداری بر خلاف رویه قانونی و اخذ مصوبه از شورای شهر و استناد به بندهای قانونی متناقض است و خرید آن به این صورت به نفع شهر و شهروندان نیست.
علی قاسم پور در تذکر پیش از دستور یکصد و سی و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به ساحت مقدس حضرت بقیه ا… الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمامی دلاورمردان و زنان بخصوص پدران شهید همکاران عضو شورا و مدیریت شهری تبریک عرض کرد و اظهارداشت: نمونه بارز شجاعت و مردانگی و معنای واقعی سرسپردگی توسط بهترین جوانان مملکت که از همه چیز خود گذشتند نمایان است .
عضو شورای اسلامی شهر کرج نسبت به لایحه خرید اتوبوسهای برقی اظهار داشت: تذکر بنده به عنوان یک عضو شورا در ارتباط با این لایحه این است که قبلا کرج تجربه داشتن اتوبوس برقی را داشته و تجربه تلخی را در بر داشته است.
قاسم پور با اشاره به اینکه ای کاش کرج در موارد دیگر پایلوت قرار می گرفت، افزود: کلانشهر کرج پایلوت اتوبوس های برقی در کشور شده است که ظاهرا زیبا است ولی آیا زیر ساخت اتوبوس برقی،آموزش راننده ، شرایط جغرافیایی و سایر موارد در نظر گرفته شده است؟ وی با بیان اینکه به عقیده اینجانب قبل از شروع هر کاری باید زیر ساخت آن حل شود،خاطرنشان کرد: برای اینکه ۲۰۳ میلیارد تومان قرارداد سازمان شهرداری ها در موعد بودجه های دولتی بر نگردد برای پروژه اتوبوس برقی شرط گذاشته شد، که طبق آن دو برابر قیمت اعتبار موجودی می بایست توسط شهرداری گذاشته شود.
وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارک نحوه تامین مالی است که در ردیف پروژه ای باید قرار گیرد، گفت: با استناد انجام شده برای خرید اتوبوس استفاده از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بر اساس مصوبه شورا که هزار میلیاردی برای مترو و ۵۰۰ میلیارد برای اتوبوس قرارداد فوق دارای اشکال است و عملا بر اساس قرارداد فقط اوراق نسبت و در صورت عدم جذب اوراق از کل اعتبارات داخلی می بایست تامین گردد.
قاسم پور با اشاره به اینکه هردستگاه اتوبوس ۱۵ میلیارد تومان قیمت دارد و محل ردیف آن مشخص نیست، عنوان کرد:تولید اتوبوس برقی ، انحصاری نیست و چند شرکت از جمله شرکت عقاب آنرا را تولید می کند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با توجه به اینکه توسعه ناوگان اتوبوسرانی و حمل ونقل عمومی از وظایف شورا و شهرداری است ، افزود: شهرداری با این میزان هزینه می تواند دو اتوبوس گازوئیلی یورو ۵ خریداری کند و به سرعت حمل و نقل شهری کمک شایانی شود.
وی خاطر نشان کرد: امروزه هر نفر مسافر ۴۵ دقیقه در ایستگاه اتوبوس منتظر می ماند و این اصلا درست نیست ما باید به انسان محوری توجه ویژه ای داشته باشیم.
قاسم پور تاکید کرد: به نظر بنده این مصوبه به نفع شهر نیست و باید زیرساختهای لازم انجام شود.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید