تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

قصه کهن ترین ابزار انتقال ارزش‌ها است
25 آبان 1402 - 16:22
2
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در اولین روز هفته‌ی کتاب و کتابخوانی میهمان برنامه‌ی تلویزیونی صبحگاهی«امروز البرز» شده و از فعالیت قصه گویی در کانون سخن گفت.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در اولین روز هفته‌ی کتاب و کتابخوانی میهمان برنامه‌ی تلویزیونی صبحگاهی«امروز البرز» شده و از فعالیت قصه گویی در کانون سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری در ابتدای این گفت و گو که روز سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، اولین روز هفته‌ی کتابخوانی انجام شد، ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتابخوانی گفت خدا را شاکرم که کار و زندگی مرا در مسیر کتابخوانی قرار داده است.
ایشان در ادامه افزود قصه کهن ترین ابزار انتقال ارزش‌ها ست و اول قصه‌گو خود خداوند متعال است و از قرآن کریم به عنوان احسن القصص یاد شده و بسیاری از عبرت ها و تواریخ را در قالب قصه بیان می‌کند.
این مقام مسؤول افزود ما هم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی کرده‌ایم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و سعی می‌کنیم با جدیت بیشتری این حوزه را پیگیری کنیم.
عاشری ادامه داد تا کنون جشنواره قصه‌گویی بیست و چهار دوره را با تلاش‌های عزیزان پشت سر گذاشته و امسال بیست و پنجمین جشنواره در حال برگزاری است.
مدیر کل کانون البرز و رییس جشنواره استانی در ادامه به شرکت کنندگان جشنواره اشاره کرد و افزود با توجه به قدمت این فعالیت در کانون عزیزان پی‌گیر هستند و حدود ۲۰۰ نفر امسال از استان البرز در جشنواره ثبت نام کرده بودند که ۴۸ نفر به مرحله استانی راه یافته و روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه با یکدیگر رقابت کرده و برگزیدگان مشخص شدند.
عاشری همچنین از اهمیت تاثیر مطالعه بر قصه‌گویی سخن گفته و افزود محور قصه‌گویی کتابخوانی است و یک قصه‌گو باید اول داستان مناسب را یافته، سپس آن را مطالعه و پردازش کند تا در نهایت برای قصه‌گویی مهیا شود.
مدیر کل کانون البرز همچنین با اعلام رضایت از حضور علاقه‌مندانه‌ی شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف در جشنواره استانی از تمام علاقه‌مندان به این هنر دعوت کرد تا با حضور در مراکز کانون و یا ثبت نام مجازی در سایت جشنواره ، ضمن حضور در بخش ۹۰ ثانیه ای که تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲، فرصت دارد، از هم اکنون خود را برای حضور در جشنواره‌ی آتی آماده کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.