تصویر
لزوم توجه و نگاه ویژه به حوزه درمان استان البرز
16 مرداد 1402 - 12:43
3
دیدار مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز به همراه معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی با معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز و معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی البرز با هدف بررسی مسایل و مشکلات حوزه درمان استان، بعد از ظهر ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در محل دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

دیدار مدیر درمان تامین استان البرز به همراه معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی با معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز و معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی البرز با هدف بررسی مسایل و مشکلات حوزه درمان استان، بعد از ظهر ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در محل دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی مسایل و مشکلات حوزه درمان از جمله مطالبات مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی استان البرز برگزار گردید، دکتر ساسان علی رمجی بر ضرورت نگاه ویژه به درمان استان البرز را خواستار شدند.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز با اشاره به بازدید های میدانی مراکز درمانی استان و بررسی مسایل و مشکلات ، هدف از بازدید های مستمر بر حوزه درمان را نظارت بر امور درمان به منظور ارایه خدمات مناسب و رفع مشکلات مردم عنوان نمودند .
دکتر رمجی با اشاره به کمبود زیر ساخت های استانی بخصوص در حوزه درمان ، هدف از نظارت را ریشه یابی مشکلات و اقدام مناسب در جهت رفع مشکلات این حوزه در جهت ارایه خدمات درمانی مناسب که یکی از نیاز های بسیار مهم مردم استان است عنوان نمودند .
در ادامه این نشست مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به مشکلات و نیاز های درمانی استان البرز اظهار داشت : استان البرز به لحاظ ساختار درمانی در سطح کشور در جایگاه بسیار پایینی قرار داشته و در شاخص های بهداشتی و درمانی از استانداردهای این حوزه فاصله بسیار زیادی دارد .
دکتر داریوش طاهرخانی افزود : با توجه به نیاز های حوزه درمان اقداماتی را مدیریت درمان استان به منظور توسعه مراکز درمانی و ارایه خدمات مناسب به بیمه شدگان و مردم انجام داده است که ساخت بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی بیمارستان هشتگرد ، ساخت پلی کلینیک شبانه روزی نظر آباد و پلی کلینیک های شهید بهشتی و حصارک از مهمترین برنامه های در دست اقدام مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز است .
دکتر طاهرخانی در ادامه به مشکلات حوزه درمان از جمله تاخیر در مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی اشاره و بیان داشت :مبحث مطالبات بسیار پیچیده و به صورت متمرکز از سوی سازمان تامین اجتماعی انجام می گیرد .
ولی در این فرایند مهم اقداماتی نیز در سطح استان انجام می گیرد که از جمله رسیدگی به پرونده ها و نسخ مراکز و موسسات درمانی طرف قرار داد و همچنین بررسی پرونده های خسارات متفرقه است که در استان البرز در زمانی کمتر از استاندارهای تعیین شده سطح کشور بررسی و انجام می شود .

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز همچنین با اشاره به پرداخت های مطالبات مراکز طرف قرارداد استان گفت : با توجه به سیستم متمرکز و یکنواخت پرداخت سازمان ، به محض تامین اعتبار و اختصاص به استان با هماهنگی و همکاری ویژه بانک رفاه کارگران استان پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در کوتاهترین زمان و حتی همان روز انجام می گیرد .

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز در پایان گفت : همواره تمام تلاش مسئولین سازمان و استان بر این است که مطالبات مراکز طرف قرارداد بروز شود ولی در این مسیر مشکلاتی به منظور تامین نقدینگی لازم وجود دارد و همانطور که برای مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی مطالبات وجود دارد خود سازمان هم مطالبات بسیار زیادی از دولت و سایر بخش ها دارد و در نتیجه عدم دسترسی به این منابع مشکلاتی را برای سازمان به همراه دارد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.