لزوم مساعدت وزارت علوم در واگذاری اراضی دانشگاه خوارزمی برای دپوی قطار شهری کرج

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی گفت: از مسئولان دانشگاه خوارزمی درخواست می‌شود به تعهد خود در قبال واگذاری زمین مرکز تعمیر و نگهداری مترو (موسوم به دپو) این کلان‌شهر عمل کنند.

مجتبی حاجی‌قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: با وجود تصویب واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه خوارزمی کرج به قطار شهری این کلان‌شهر در سفر رئیس‌جمهور شهید به استان البرز و مکاتبه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، هنوز تکلیف این اراضی مشخص نشده است.

وی افزود: پروژه قطار شهری از طرح‌های اولویت‌دار کشور محسوب می‌شود و اعتبارات دولتی زیادی طی سال‌های گذشته برای آن هزینه شده است که انتظار می‌رود دانشگاه خوارزمی با توجه به اهمیت زیست‌محیطی و ترافیکی قطار شهری نسبت به واگذاری این اراضی به شهرداری کرج اقدام کند.

عنوان کرد: این اراضی برای راه‌اندازی مرکز تعمیر و نگهداری قطارهای شهری کرج مورد استفاده قرار می‌گیرد و گلوگاه مهمی در بهره‌برداری تجاری از این پروژه است.

حاجی‌قاسمی با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرج با اهتمام شورای ششم با سرعت در حال توسعه و تکمیل است، اضافه کرد: یکی از مشکلات عمده این بخش نبود مرکز تعمیر و نگهداری قطارها است که باید هرچه سریع‌تر برای آن چاره‌ جویی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو رام قطار در خط دو قطار شهری کرج وجود دارد، گفت: با راه‌اندازی قطعه دوم خط ۲ قطار شهری تا اوایل سال آینده، حداقل به دو رام دیگر قطار نیاز داریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج افزود: پروژه قطار شهری با اهتمام شورای ششم با رویکرد جدید ادامه پیدا کرد و اتصال ایستگاه شهید سلطانی تا ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا خرداد ۱۴۰۴ در حال پیگیری است.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر