تصویر
لطف پروردگار شامل حال ملت ایران و نظام اسلامی شده است
20 تیر 1401 - 8:55
4
امام جمعه فردیس گفت: لطف پروردگار شامل حال ملت ایران و نظام اسلامی بوده و دست قدرت پروردگار باعث نجات انقلاب و نظام ما شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه گفت: لطف پروردگار شامل حال ملت ایران و نظام اسلامی بوده و دست قدرت پروردگار باعث نجات انقلاب و نظام ما شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز عید قربان فردیس با بیان اینکه بندگی خداوند صراط مستقیم هدایت و سعادت است، اظهار کرد: سعادت انسان در قرب الهی نهفته است لذا در همه اعمال عبادی قصد قربت کنیموی بیان کرد: عبادت یک ظاهر و یک باطن دارد، ظاهر آنها همان کارها و جسم کارها است، مثل قربانی کردن که ذبح گاو و گوسفند است یا حج که نماز است و طواف و سعی بین صفا و مروه و بیابان نشینی در عرفات و منی و رمی جمرات، اما روح اینها و باطل این این اعمال عبادی همان نیست و حقیقت توجه به خداست.
امام جمعه فردیس تصریح کرد: آنچه که اساس در این اعمال و عبادات است همین قصد قربت است، راه سعادت و هدایت ما در بندگی خدا نهفته است، چنانکه خداوند متعال فرمود: ان اعبدونی هذا صراط المستقیم، بندگی خدا صراط مستقیم انسان به سوی نجات و قرب الهی است.

مشکل اساسی بشر، منیت و هواپرستی است
وی با بیان اینکه مشکل اساسی بشر، منیت و هواپرستی است، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مشکل اساسی مردم در طول تاریخ، عبودیت غیرخدا بوده است، عید قربان پا گذاشتن روی بت نفس، گذشتن از عشق و علاقه به هر چه غیر خداست حسینی گفت: عید قربان یعنی فدا کردن همه چیز و همه کس در برابر مشیت الهی و اظهار دلدادگی فقط در برابر خدا، لا اله الا الله یعنی هیچ کس و هیچ چیزی شایسته انسان را ندارد جز خداوند، عید قربان برای بازگشت به خدا و رهایی از بت پرستی و هواپرستی است.

عید قربان تجلی اوج بندگی
خطیب نماز عید قربان فردیس اظهار کرد: عید قربان جشن روز بندگی است، هم قربانی کردن، هم نماز عید قربان، هم اجتماع و انسجام مردم و عید گرفتن این روز سفارش شده است، کما اینکه امام سجاد (ع) در دعای ۴۸ صحیفه سجادیه فرمودند: اللهم هذا یوم مبارک میمون، بارالها امروز روز مبارک و فرخنده ای است و امروز مسلمانان در نقاط مختلف گستره زمین به صورت دسته جمعی رو به سوی تو می‌آورند.

استقبال از جشن دهه ولایت از قربان تا غدیر
وی بیان کرد: به اعتراف دوست و دشمن، مسلمان و یهودی و مسیحی، علی (ع) مظهر تمام نمای عدالت است و بر اساس قرآن چنین شخصیتی قابل مقایسه با دیگران نیست، هل یستوی هو و من یامر بالعدل و هو علی صراط مستقیم (نحل آیه ۷۶)، آیا انسان ناکارآمد، ناتوان و فاقد صلاحیت، با کسی که به عدالت و دادگستری فرمان می‌دهد و بر صراط مستقیم قرار دارد، برابر است؟
حسینی تصریح کرد: از امام باقر (ع) نقل شده است: مراد از امر به عدل، امیر المومنین علی (ع) است، امسال همه تلاش کنیم، در این دهه ولایت، در همه مساجد، محلات و محافل، جشن با شکوهی برگزار کنیم و شناخت بیشتری به ساحت مقدس علوی پیدا کنیم.

لطف پروردگار شامل حال ملت ایران و نظام اسلامی شده است
وی با بیان اینکه لطف پروردگار شامل حال ملت ایران و نظام اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: در همین حوادث سهمگین علیه ملت و کشور ما، دست قدرت پروردگار باعث نجات انقلاب و نظام ما شده است.
امام جمعه فردیس گفت: یکی از آنها لطف خدای متعال در کشف و شناسایی کودتای نقاب معروف به کودتای نوژه در ۱۸ تیر ۱۳۵۹ است، آمریکایی‌ها قصد داشتند با کمک منافقین داخلی و نفوذی در ارتش با ۳۰ فروند هواپیما با هزار بمب و موشک مجرب‌ترین خلبان‌ها، جماران و مراکز مهم مانند صدا و سیما، وزارت خانه‌ها و پادگان‌های ارتش و سپاه را تسخیر و بمباران کنند، قرار بود ۵ میلیون نفر در تهران کشته شوند اما با بصیرت و ایمان همان ارتشیان مؤمن، کودتاگران شناسایی و کشور نجات یافت، ما به وظیفه خود عمل کنیم، خدای متعال لطفش شامل حال ما خواهد شد.

منبع مهر

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.