تصویر
لهستان از همکاری با صنعتگران البرز استقبال می کند
30 دی 1402 - 16:21
2
رایزن اقتصادی ایران در لهستان از استقبال کشور لهستان در همکاری های مشترک با صنعتگران البرز به ویژه در صنایع خودروسازی، قطعات خودرو و صنایع غذایی خبر داد .
ارسال توسط :
پ
پ

رایزن ایران در لهستان از استقبال کشور لهستان در همکاری های مشترک با صنعتگران البرز به ویژه در صنایع خودروسازی، قطعات خودرو و صنایع غذایی خبر داد .

سید حافظ موسوی در نشست مشترک رایزنان و مدیران مراکز تجاری کشورهای همسایه با فعالان اقتصادی البرز در خانه صمت استان برگزار شد گفت: زمینه های همکاری با کشور لهستان با صنایع مبلمان، دکوراسیون، مواد غذایی، اتوماسیون صنعتی، ماشین آلات و با استان البرز فراهم است.
وی از کشور لهستان به عنوان پل ورود ایران به بازار اروپایی نام برد و افزود: فعالان اقتصادی استان البرز می توانند از طریق لهستان محموله های صادراتی را بدون دغدغه به سراسر اروپا از جمله اسکاندیناوی، آلمان ، چک و اتریش صادر کنند.
وی گفت:شرکت های متقاضی برای ایجاد دفتر در این کشور یا ایجاد حساب بانکی می توانند از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوند.
رایزن اقتصادی ایران در لهستان تاکید کرد: شرکت های ایرانی با یک سوم هزینه کشورهای اروپای غربی می تواند در لهستان دفترداشته باشند وی گفت: خشکبار، گیاهان دارویی و صنایع دستی از جمله فرش دستباف از عمده صادرات سنتی ایران است که می تواند از طریق لهستان به اروپا صادر شود .
موسوی ضمن اعلام آمادگی کمک به فعالان اقتصادی برای صادرات کالاهایشان به اروپا از کشور لهستان افزود: شرکت های استان البرز می توانند در پوشش هیات های تجاری تخصصی در زمینه های مختلف در نمایشگاه های حوزه فعالیت هایشان حضوری فعال داشته باشند و با همتا های لهستانی در زمینه های مختلف نشست هایی برگزار کنند.

مسیر برای توسعه صادرات به افغانستان هموار شده است
سمانه عبدالهی مدیر مرکز تجاری ایران و افغانستان نیز در این نشست از بستر سازی مناسب برای فعالیت های تجاری فعالان اقتصادی به این کشور همسایه خبر داد .
وی گفت: مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران زمینه مناسبی را برای توسعه فعالیت های تجاری و صادراتی فعالان اقتصادی کشورمان به افغانستان مهیا کرده است.
وی از مرز مشترک ۸۵۰ کیلومتری دو کشور ایران و افغانستان به عنوان یک ویژگی در مراودات تجاری و صادراتی نام برد و افزود: طولانی بودن مرز مشترک با افغانستان زمینه تشویق و ترغیب صادر کنندگان برای صادرات به این کشور را همراه داشته است.
وی گفت: کشور افغانستان با ۴۰ میلیون نفر جمعیت تا مرز ۹۲ درصد واردات محور است و حاکمیت جدید این کشور موجب ایجاد ثبات در سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: تعامل و همراهی بین تجار ایران و افغانستان بسیار مطلوب است و به لحاظ همزبان بودن نیازی به مترجم نداریم و ان شاءالله بزودی شاهد افتتاح دفتر نمایندگی خانه صمت استان البرز درکابل خواهیم بود.
‌.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.