تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

مجتمع نگین متروپلی در قلب کرج
30 بهمن 1401 - 15:57
4
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: مجتمع نگین مهرشهر کاملا ناایمن بوده و باید تخریب شود؛ اما با توجه به مشکلات موجود، یک عزم استانی لازم است تا از بروز فاجعه در کرج جلوگیری شود.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر منطقه ۳ شهرداری گفت: مجتمع نگین مهرشهر کاملا ناایمن بوده و باید تخریب شود؛ اما با توجه به مشکلات موجود، یک عزم استانی لازم است تا از بروز فاجعه در کرج جلوگیری شود.

فرج‌الله ایلیات، مدیر منطقه ۳ ، با بیان اینکه مجتمع نگین مهرشهر ناایمن است، اظهار کرد: مجتمع نگین مهرشهر ۲۱ سال پیش و زمانی که تحت پوشش شرکت عمران و آبادانی بوده، پروانه گرفته و ساخته‌شده‌است.
در آن زمان شهرداری هیچگونه نظارتی بر ساخت و ساز این مجتمع نداشته و تحت نظارت مسکن و شهرسازی کار انجام شده است.
وی افزود: در آن مقطع زمانی، مجتمع نگین مهرشهر برای ۶ طبقه پروانه داشته و ۴ طبقه به صورت خلاف توسط سازنده ساخته شده است.
زمانی که به شهرداری واگذار شده، سازنده به علت تخلفات عدیده به ۵ سال زندان محکوم شده است.
این سازه کاملا ناایمن است و تاکنون اخطارهای مختلفی از سوی شهرداری و آتش نشانی برای آن صادر و ابلاغ شده است.
این مدیر شهری با بیان اینکه در چند مقطع این مجتمع پلمب شده است اما مشکلات حقوقی وجود دارد، گفت: مجتمع نگین مهرشهر دارای ۵۶۲ واحد تجاری و ۲ تالار پذیرایی است و بیش از ۸۰۰ واحد کسری پارکینگ دارد.
این مجتمع را قبلا شهرداری جزو ساختمان‌های ناایمن معرفی کرده است و با توجه به حجم بالای تردد شهروندان به این مرکز، هر لحظه امکان بروز اتفاق وجود دارد.
گزارش جامعی هم در این خصوص به ، دادستان محترم و شورای تامین ارسال خواهم کرد.
وی تصریح کرد: تخلیه این مجتمع با توجه به وجود ۵۶۲ واحد تجاری، دو تالار پذیرایی و تاسیسات به راحتی امکانپذیر نیست وحل این مشکل نیاز به یک عزم استانی دارد.
در حال حاضر برخی مالکیت‌ها در این مجتمع تغییر کرده و به صورت قولنامه‌ای بخشی از واحدهای تجاری‌ واگذار شده و شهرداری با مالکیت های متفاوتی روبروست.
هیچگونه پایان کاری هم برای این مجتمع صادر نشده چون دارای رای اعاده و تخریب است.
اطمینان دارم که در این مجتمع به لحاظ استحکام بنا آیین‌نامه ۲۸۰۰ رعایت نشده و به صورت اسکلت است و قطعا باید این مجتمع تخلیه و تخریب شود.
در این خصوص نظرات سازمان نظام مهندسی را هم درخواست می‌کنیم.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج، خاطر نشان کرد: برای مجتمع ناایمن نگین مهرشهر باید به صورت استانی وارد عمل شویم چرا که هر لحظه ممکن است فاجعه ای در این مکان اتفاق بیاُفتد.
وی با تاکید بر لزوم شناسایی و رسبدگی به ساختمان‌های ناایمن، یادآور شد: پس از حادثه متروپل، شهرداری کرج تمام ساختمان‌های ناایمن را شناسایی و به مدیریت بحران اعلام کرد.
برخی ساختمان‌ها قدمت بالای ۲۰ سال دارند.
برخی مجتمع‌ها بدون هیچ نظارتی ساخته شده‌اند و بعدا بخش‌های فضای سبز و خدماتی را به شهرداری واگذار کرد‌هاند در حالیکه شهرداری هیچ نظارتی بر احداث آنها نداشته است.
حتما گزارش جامعی از این مجتمع اعلام می‌کنیم تا این مشکل اساسی حل شود.
گفتنی است پروژه نگین مهرشهر که در انتهای بلوار امیر کبیر واقع شده، ساختمانی ۱۲ طبقه با نمایی شیشه‌ای است که ایمنی لازم را ندارد.
پشت نمای شیشه‌ای آهن‌ها خورده و فرسوده شده و خرده شیشه ها پایین می‌ریزد که با توجه به تردد شهروندان به این مجتمع احتمال بروز حادثه وجود دارد.
منبع فارس برچسب ها: مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: مجتمع نگین مهرشهر کاملا ناایمن بوده و باید تخریب شود؛ اما با توجه به مشکلات موجود، یک عزم استانی لازم است تا از بروز فاجعه در کرج جلوگیری شود.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: مجتمع نگین مهرشهر کاملا ناایمن بوده و باید تخ

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.