تصویر
مخاطرات و آسیب های اجتماعی با فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان قابل حل می باشد
27 خرداد 1402 - 17:30
2
بافت فرسوده به عنوان بخشی از کالبد و واقعیت محیط های شهری، همواره به عنوان یک تهدید بالقوه در حوزه ایمنی و سلامت شهروندان به ویژه در مواقع بروز حوادث و بحران های طبیعی مطرح بوده است.
ارسال توسط :
پ
پ


بافت فرسوده به عنوان بخشی از کالبد و واقعیت محیط های شهری، همواره به عنوان یک تهدید بالقوه در حوزه ایمنی و سلامت شهروندان به ویژه در مواقع بروز حوادث و بحران های طبیعی مطرح بوده است.

سعید جابری انصاری، مدیرکل تاکید کرد؛ تهدیدات و آسیب های بافت فرسوده تنها محدود به خسارات جانی و مالی مرتبط با کالبد فضاهای فرسوده نبوده و افزایش پتانسیل آسیب های و را نیز در پی خواهد داشت.
وی افزود؛ بدون شک برای رفع این معضل و بازآفرینی بافت های فرسوده، ارتباط دوسویه شهروندان و نهادهای مسئول، امری ضروری و حائز اهمیت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد؛ دستگاه های مسئول نظیر شهرداری ها، ادارات راه و شهرسازی و .
.
.
با پایبندی به ضوابط و دستورالعمل های بازآفرینی بافت های فرسوده و اولویت بخشی به این حوزه از یک سو و شهروندان نیز با پذیرش و مشارکت حداکثری در اجرای این طرح از سوی دیگر، دو مولفه اساسی و بنیادی در کسب نتایج موفق خواهند بود.
جابری انصاری افزود؛ آگاهی بخشی و فرهنگسازی از طریق تولید محتواهای آموزشی جذاب و تاثیرگذار در خصوص آسیب ها و مخاطرات ایمنی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از بافت های فرسوده یک عامل محرک در جهت ترغیب شهروندان به مشارکت و همراهی در اجرای طرح های مدیریت شهری در این حوزه و نیز مطالبه گری از متولیان و مسئولین خواهد بود که یکی از نمونه های موفق در این حوزه، ساخت انیمیشن شهرانه با موضوع مخاطرات بافت فرسوده بوده که از سوی اکران و مورد استقبال شهروندان و مخاطبین قرار گرفته است.
ایشان تاکید کردند؛ توجه به این امر و تولید محتواهای فرهنگی و آموزش شهروندی در جهت کسب مشارکت حداکثری شهروندان در مدیریت شهر، بدون تردید از پیش نیازهای توسعه و ارتقاء کمی و کیفی شاخص های زندگی شهری خواهد بود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.