تصویر
مدارس سمپاد البرز آیین کهن نوروز ایرانی را به تصویر کشیدند
24 اسفند 1401 - 14:30
1
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانش آموزان مدارس سمپاد این استان از جمله دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان شهید باهنر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج آیین کهن نوروز ایرانی را به تصویر کشیدند.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانش آموزان مدارس سمپاد این استان از جمله دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان شهید باهنر آموزش و پرورش ناحیه یک آیین کهن نوروز ایرانی را به تصویر کشیدند.

" رضا شکیبا " در این گفت و گو اظهار کرد: آیین کهن اقوام ایرانی و هفت سین نوروزی اقوام در مدارس با نگاه تقویت فرهنگ و سنت ها ،همدلی و همچنین گسترش فرهنگ غنی اسلامی ویژه سال نو و ماه مهمانی خدا به اجرا درآمد.
وی با اشاره به اینکه نوروز یکی از آیین های کهن مردم ایران است، خاطرنشان کرد: هرسال بهار برای ما پیام هایی چون نو شدن، تغییر و تحول، رویشی دوباره ، خانه تکانی خانه و دل، مهربان بودن و عشق ورزیدن ، دست دیگران را گرفتن، متواضع بودن، انصاف وعدالت داشتن، احترام به بزرگترها و یاد کردن از شهدا درسر سفره های هفت سین را به همراه دارد.
وی یادآورشد: مردم ایران دراین آیین شکرانه یک سال زندگی کردن را با ذکر صلوات، دعا و قرائت قرآن کریم در سر سفره هفت سین به جای می آورند.
شکیبا تصریح کرد: اجرای این برنامه یک فرصت برای آشنایی دانش آموزان با رسوم نوروز باستانی ایران،ایجاد شور و نشاط در بین اعضای خانواده و همچنین تقویت کار گروهی درکانون خانواده و مدرسه است.
وی ادامه داد: دراین آیین خلاقیت و علاقه دانش آموزان به رسوم کهن ایرانی با قومیت های مختلف به نمایش درآمد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان استان البرزافزود: دانش آموزان دراین برنامه با همفکری و همراهی اولیا و راهبری معلمان شرکت کردند تا نقشی درآشنایی هم کلاسی های خود با آیین نوروز باستانی همراه با فرهنگ ایثار و شهادت و ماه مهمانی خدا داشته باشند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.