مدال طلای المپیک پاریس را از ایمانه خلیف می‌گیرند؟
  • مهر ۱۳, ۱۴۰۳ ساعت: 12:37
  • شناسه : 1568612
    0

    دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شایعات مربوط به محرومیت و سلب مدال طلای خود را تکذیب کرد. ایمانه خلیف یکی از جنجالی‌ترین ‏چهره‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود. او که سال گذشته به دلیل اینکه معیارهای لازم برای جنسیت اعلامی را نداشت و سطح تستوسترونش بالاتر از حد مدنظر کمیته برگزاری مسابقات بود، […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شایعات مربوط به محرومیت و سلب مدال طلای خود را تکذیب کرد.

    ایمانه خلیف یکی از جنجالی‌ترین ‏چهره‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود. او که سال گذشته به دلیل اینکه معیارهای لازم برای جنسیت اعلامی را نداشت و سطح تستوسترونش بالاتر از حد مدنظر کمیته برگزاری مسابقات بود، از حضور در مسابقات جهانی منع شده بود، با در طول المپیک نیز با حواشی مختلفی روبرو شد.

    با این حال این بوکسور جنجالی الجزایری در فینال بوکس ۶۶- کیلوگرم ‏المپیک پاریس ‏حریف خود را شکست داد و به مدال طلا رسید؛ مدالی که همچنان شایعات پیرامون آن وجود دارد و روز گذشته نیز خبر سلب این قهرمانی از او منتشر شد.

    روز گذشته در پستی که در شبکه Threads منتشر شد، ادعا شده بود که خلیف به صورت مادام‌العمر از بوکس محروم شده و مدال‌های طلای او و جایزه ۲۵ میلیون دلاری‌اش از سوی فدراسیون بین‌المللی بوکس (WBO) مصادره شده است

    با این حال، منابع خبری معتبر تأیید کرده‌اند که هیچ مدرکی برای صحت این ادعا وجود ندارد و هیچ بیانیه رسمی از سوی فدراسیون جهانی بوکس (WBO) منتشر نشده و گزارشات موجود این شایعات را بی‌پایه و اساس می‌داند. حتی خلیف نیز در صفحات شخصی خود در اینستاگرام و X (توییتر سابق) به این واکنشی نشان نداده است.

    نکته مهم اینکه ادعای مصادره جایزه ۲۵ میلیون دلاری خلیف نیز غیرقابل باور است، چراکه طبق اعلام بی‌بی‌سی، برندگان مدال طلای بوکس در پاریس جایزه نقدی ۱۰۰ هزار دلاری از فدراسیون بین المللی بوکس دریافت کرده‌اند. از طرفی هم این سازمان المیپک را برگزار نکرده است.

    ایمانه خلیف این شایعات را کاملاً تکذیب کرد و گفت: «این موضوع عجیب است و من به این شایعات بی‌اساس پاسخی نمی‌دهم.»

    این در حالی است که یوسف خلیفی، رئیس فدراسیون بوکس الجزایر و خیرالدین برباری، رئیس کمیته المپیک الجزایر، نیز این شایعات را تکذیب کرده و تأکید کرده‌اند که ایمانه خلیف قهرمان شایسته‌ای است و هیچ مدرکی برای محرومیت وی وجود ندارد.

    رئیس کمیته ملی المپیک الجزایر در واکنش به این شایعات گفت: «این حرف‌های بی‌اساس نیازی به پاسخ رسمی ندارند؛ پاسخ ما بر روی رینگ داده شد. زنده باد الجزایر!»

    بیشتر بخوانید:

    • دوران سخت کودکی ایمانه خلیف؛ زنی که به مرد بودن متهم شده است!/ او فوتبال دوست داشت اما…
    • سند دختر بودن بوکسور الجزایری/ پدر ایمان خلیف علیه جنجال کروموزوم! +عکس

    خبرورزشی

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر