نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مجموعه آموزش و پرورش از تصمیم سازان تا مدرسه باید به اعمال و رفتار دانش‌آموزان حساس باشند و مدیران مدرسه خود را مسئول تمامی زوایای زندگی دانش آموزان بدانند.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ، مجتبی عبداللهی استاندار البرز ظهر امروز در شصتمین جلسه قرارگاه استان که با موضوع بررسی روند اجرای طرح نماد، در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است که در استان البرز در ابعاد مختلف به صورت ویژه و تخصصی مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: طرح نماد "نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان" مسائل اجتماعی و مراقبتی را با نگاه پرورشی و تربیتی مورد توجه دارد.

استاندار البرز گفت: این امر در استان البرز با توجه به اینکه بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز را در بر دارد، باید با اهتمام و برنامه ریزی دقیقی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: بر این اساس ضرورت دارد طرح نماد با محوریت برنامه ریزی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان، رسیدگی به دانش‌آموزان در معرض آسیب و آسیب‌دیدگان دنبال شود.

وی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت مدیران مربوطه و صاحب نظران بخش های اجتماعی و می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم‌سازی و اجرای اهداف داشته باشد.

استاندار عنوان کرد: باید ابزار، امکانات و فضاهایی که می توان در این امر مورد بهره برداری قرار داد، احصا شود و نقش متولیان فرهنگی و اجتماعی استان در این برنامه مشخص شود.

عبداللهی گفت: مجموعه آموزش و پرورش از تصمیم سازان تا مدرسه باید به اعمال و رفتار دانش‌آموزان حساس باشند و مدیران مدرسه خود را مسئول تمامی زوایای زندگی دانش آموزان بدانند.

وی خاطرنشان کرد: اولین جامعه رسمی یک کودک و نوجوان مدرسه محسوب می‌شود و به واقع شخصیت فرد را شکل می‌دهد بنابراین نباید بسادگی از این امر مهم گذر کرد.

استاندار البرز گفت: مدیران استان می‌توانند در خصوص طرح نماد و روند اجرای آن برنامه و پیشنهاد خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

تصویر