مدیریت شهری کرج بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام متمرکز است

گفت: بر تکمیل پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام عمرانی از جمله آزادراه شهید سلیمانی، قطار شهری و تقاطع‌های غیرهمسطح، بوستان‌ها و فضاهای سبز متمرکز شده است.

در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: آزادراه شهید سلیمانی از جمله پروژه‌های مهم و اثرگذار عمرانی است که به عنوان پروژه ناتمام از گذشته به ارث مانده است.

وی افزود: شورای ششم کرج پس از روی کار آمدن بر تعیین تکلیف این پروژه به ۱۸ کیلومتر تمرکز کرد که قطعه نخست آن به طول ۷.۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت.

رئیس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کرج در این دوره توانست سهم اعتبارات دولتی آزادراه شهید سلیمانی را از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد برساند؛ اکنون دولت با اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال در این پروژه پای کار آمده است.

محمدی اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این آزادراه تا قبل از سفر آذر سال ۱۴۰۲ رئیس‌جمهور شهید به البرز ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد که پس از بازدیدهای مسئولان کشوری و اهمیت‌سنجی پروژه نیمی از آن را دولت متقبل شد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهر کرج به نسبت سال ۱۴۰۰ حدود پنج برابر شده است، اضافه کرد: امسال بخشی از این بودجه ۲۰۵ هزار میلیارد ریالی به تکمیل آزادراه شهید سلیمانی اختصاص یافته است تا بتوان در زمان مقرر آن را به بهره‌برداری رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در زمان حاضر مشکلی به لحاظ مالی برای این پروژه وجود ندارد، اما بخش مهم آن تکمیل پل‌های B۰ و b۱ است که پیمانکار قول داده است تا این پل‌ها را تا خرداد سال آینده به آزادراه شهید همت وصل کند.

محمدی ادامه داد: هفته گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه اختصاصی دولت به آزادراه شهید سلیمانی کرج دریافت شد که اهتمام استاندار البرز و سایر مسئولان در این زمینه جای قدردانی دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون بخش عمده تملکات مسیر آزادراه شهید سلیمانی کرج انجام شده است، ضمن آنکه ارتش و سپاه نیز با همکاری خوب خود مدیریت شهری را در اجرای این پروژه یاری کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: بخشی از تعهدات دولت در قالب تأمین زمین به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال برای پروژه آزادراه شهید سلیمانی است که امیدواریم این بخش را نیز با کمک دستگاه‌های اجرایی محقق کنیم.

محمدی اظهار کرد: تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح میدان جمهوری، میدان دانشگاه آزاد، فلکه اول رجایی شهر و اتصال خط ۲ قطار شهری کرج به متروی صادقیه تهران از برنامه‌های شورای ششم است که این پروژه‌ها تا اوایل سال آینده محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: اکنون نیز کار مطالعاتی تقاطع‌های غیرهمسطح خوارزمی میدان حصارک، ۴۵ متری گلشهر و زیر گذر شیخ آباد کرج در حال انجام است که اوایل سال آینده ساخت این تقاطع‌ها با هدف روان‌سازی ترافیک آغاز خواهد شد.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر