تصویر
مراسم پاسداشت تعزیه پژوه البرزی در ساوجبلاغ برگزار می شود
01 مرداد 1402 - 10:55
3
طرح پاسداشت دکتر شهیدی تعزیه پژوه البرزی تصویب شد.
ارسال توسط :
پ
پ


طرح پاسداشت دکتر شهیدی تعزیه پژوه البرزی تصویب شد.

در جلسه ای با میزبانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با حضور دکتر مهراب رجبی، استاد داوود فتحعلی بیگی، دکتر حسین عسکری و جمعی از هنرمندان و مسئولین، طرح آیین پاسداشت دکتر عنایت الله شهیدی مطرح و تصویب شد.
سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، حمایت از فعالیت های پژوهشی در حوزه هنرهای سنتی آیینی و حفظ و اشاعه باورهای اصیل و ارزشمند را یکی از وظایف دستگاه ها و مجموعه های برشمرد و افزود حضور استادان گران قدری هم چون استاد فتحعلی بیگی در استان البرز مایه فخر و مباهات این استان است و شایسته است هنرمندان البرزی هر فرصتی را برای بهره مندی از دانش و تجربه چنین اساتیدی قدر بدانند.
در این جلسه همچنین جایزه دکتر عنایت الله شهیدی برای برگزیدگان عرصه تعزیه و هنرهای سنتی – آیینی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
این پاسداشت در شهرستان ساوجبلاغ و با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ، برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که شادروان استاد دکتر عنایت الله شهیدی (درگذشت ۱۳۸۲ش) استاد فلسفه دانشگاه تهران و تعزیه پژوه از نوادگان آیت الله شیخ محمدتقی برغانی (شهید ثالث) بوده و نخستین پژوهش روشمند درباره شبیه خوانی در ایران را انجام داده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.