تصویر
مراسم یاد بود و بزرگداشت همیار طبیعت مرحوم بهزاد فرامرزی برگزار شد
20 آبان 1402 - 9:51
شناسه : 696564
2
مراسم یاد بود و بزرگداشت همیار طبیعت مرحوم بهزاد فرامرزی تحت عنوان" الگوی همیاران "در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز با حضور کارکنان مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و خانواده آن مرحوم برگزار شد.

مراسم یاد بود و بزرگداشت همیار طبیعت مرحوم بهزاد فرامرزی تحت عنوان" الگوی همیاران "در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز با حضور کارکنان مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و خانواده آن مرحوم برگزار شد.

در پی درگذشت ناگهانی بهزاد فرامرزی همیار طبیعت البرز مراسم ترحیم و بزرگداشتی به همین مناسبت با حضور کارکنان مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان در نمازخانه شهدای انفال این اداره کل برگزار شد .
حجت الاسلام ابوطالب ندرلی مسئول حوزه نماینگی ولی فقیه در بزرگداشت این همیار بی ریای طبیعت گفت : در طی سالهایی که آقای بهزاد فرامرزی در کسوت همیار طبیعت در کنار کارکنان این اداره کل فعالیت می کرد از نزدیک شاهد غیرت و تعصب ایشان به عرصه های ملی و منابع طبیعی، جنگل و مرتع بودیم ، آن مرحوم شیوه و سبک سیاق درست زندگی را در برخود با طبیعت و منابع طبیعی در پیش گرفته بود آنچنان که بعضا بیش از کارکنان این حوزه عاشقانه و بی قرار در میدان و عرصه حضور داشت که این ویژگی آن مرحوم مورد تایید همه همکاران هست .

حجت الاسلام ندرلی در ادامه افزود: یکی از ویژگی های مهم بهزاد فرامرزی که در مجموعه زبانزد بود، چهره گشاده و لبخندی بود که همیشه بر لب داشت و این یک خصیصه مهم است که ویژه مومنان خداست آنچنان که روایت است: کانَ رَسُـولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله، اِذا حَدَّثَ بِحَدیثٍ تَبَسَّمَ فى حَدیثِهِ .
حضرت رسـول خدا (ص) هرگاه سخنى مى گفت در کلامش تبسم مى نمود ولبخند مى زد.
وی همچنین افزود : ایشان سرزنده بود و لبالب از انرژی مثبت آنچنان که همیشه در سخنانش محکم می گفت: « الحمدالله خوبم »
ایشان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد : بهزاد فرامرزی شعارش همیاری طبیعت نبود بلکه عملش همیاری طبیعت بود ، شوق فراوان در حمایت از طبیعت داشت ، او نه تنها فعالیتش فعالیتی انسانی بود بلکه مذهبی و اسلامی نیز بود چنانکه حضرت پیامبر (ص) در جنگ ها توصیه کرده بودند مراقب باشید به زنان، کودکان، درختان و گیاهان آسیبی نرسد ! این تاکید فراوان بر حفظ حیات گیاهان هم پایه و هم ارز با حفظ حیات بشر را در بهزاد فرامرزی نیز شاهد بودیم .
او بدون هیچ امتیازی در خط مقدم اطفا حریق ، کنترل دام و .
.
.
حضور داشت چون طبیعت شعار نبود بلکه طبیعت باور بود .
حجت الاسلام ندرلی با استناد به احادیث اهلبیت (ع) گفت: هر کسی هر چیز آزار دهنده ای را از سر راه مردم بردارد برابر با تلاوت چهارصد آیه قرآن است و اگر کسی کاری کند که خطر سیل یا آتش سوزی را از مردم و جامعه دفع کند گناهانش بخشیده می شود، لذا فعالیتهایی که منجر به امنیت زیستی وغذایی و سلامت جامعه می شود مثل آبخیزداری ، توسعه فضای سبز ، جنگل ، مرتع، اطفاء حریق،پاکسازی طبیعت و مقابله با زمینخواری، بیابانزایی و حفظ بیت المال، اجر معنوی و اثر بالایی دارد و بلکه برابر با تلاوت قرآن بوده و موجب آمرزش گناهان است و متاسفانه این رفتار و نگاه دینی در بین بسیاری از مردم مغفول مانده است.
مرحوم فرامرزی یک عمر صادقانه و بی ادعا در این عرصه تلاش کردند که باید او را همیار جهادی ، بی ادعا و خوشنام منابع طبیعی نامید که نمونه عشق به طبیعت ، محیط زیست و الگوی همیاران بود.
گفتنی است بهزاد فرامرزی متولد ۱۳۴۸ و فارغ التحصیل مهندسی برق ، همیار، محافظ طبیعت و تسهیل گر منابع طبیعی بود که سالها در استان البرز در بحث همیاری طبیعت، محافظت از عرصه های طبیعی ، اطفا حریق، کنترل دام در مرتع، آموزش دانش آموزان و .
.
.
حضور فعال داشت.
او ارائه دهنده پروژه حمل آب با قاطر به ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور البرز، احیای مراتع با پروژه توپک بذر بود و در برپایی نمایشگاه در نمایشگاه های داخلی، ساخت مستند و .
.
.
حضور فعال و تاثیر گذار داشت .

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.