تصویر
مردم از مصرف آب آلبالو و زغال اخته با پنج نشان جعلی استاندارد پرهیز کنند
22 خرداد 1401 - 9:02
4
مدیرکل استاندارد البرز از ورود آب آلبالو و آب زغال اخته با برچسب پنج‌ نشان جعلی استاندارد خبر داد و به مردم هشدار داد برای حفظ سلامت خانواده ها از خرید این محصولات خودداری کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل استاندارد البرز از ورود آب آلبالو و آب زغال اخته با برچسب پنج‌ نشان جعلی استاندارد خبر داد و به مردم هشدار داد برای حفظ سلامت خانواده ها از خرید این محصولات خودداری کنند.

محمد حسین طاهری گفت: این محصولات با نام های تجاری "طراوت"، "نامجو"، "سوگلی"، "ترشکام"، "گرنسو" و "تک‌مزه "با نشان جعلی استاندارد وارد بازار شده است.
وی گفت: با مرتکبان تولید، توزیع و عرضه که با سو استفاده از نشان استاندارد این مواد غذایی را وارد بازار مصرف کرده اند طبق ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.
مدیرکل استاندارد البرز تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان توزیع، تمرکز و عرضه‌ این محصولات در سراسر کشور ممنوع است.
طاهری به شهروندان البرز توصیه کرد، در صورت مشاهده‌ عرضه‌ اینگونه محصولات در سطح بازار از طریق شماره تماس ۳۲۸۶۷۹۲۷-۰۲۶ مراتب را به اداره‌کل استاندارد البرز اطلاع‌ دهند تا با عوامل خاطی طبق قانون برخورد شود.
وی گفت: طبق بند ۶ ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۹۶، جعل علامت استاندارد بر روی کالاهایی که فاقد استاندارد است جرم تلقی می شود.
طاهری ادامه داد: عوامل خاطی که بدون دریافت مستندات قانونی و پروانه‌ کاربرد علامت استاندارد معتبر و بدون دریافت تأییدیه‌ از سازمان استاندارد اقدام به جعل علامت استاندارد بر روی کالا ها نمایند ، به حبس تعزیری درجه هفت یا جزای نقدی درجه چهار و یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.