تصویر
مردم و دستگاه های مرتبط در کاهش آلودگی هوا سهیم باشند
25 آبان 1402 - 9:15
0
مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در گفتگو با مرکز سیمای استان گفت: مردم و دستگاه های مرتبط در موضوع کاهش آلودگی هوا همراه محیط زیست باشند مجید درگی درباره علت اساسی آلودگی هوای کرج و راهکار عبور از آن بیان داشت: براساس مطالعات انجام شده بیش از 70 درصد از منابع آلاینده هوا از منابع وسایل نقلیه اعم از عمومی و خصوصی هستند و مابقی مربوط به صنایع و منابع ثابت هستندوی استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین را توصیه اول برای پایش آلودگی هوا اعلام کرد و افزود: مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و با جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و به حداقل رساندن تردد در سطح شهر باید این شرایط اضطرار را مدیریت کرد درگی اظهار داشت: برای سالم نگه داشتن هوا لازم است شاخص آلایندگی هوا را زیر 100 نگه داریم تا فعالیت های شهری ، مدارس و مراکز آموزشی دچار اختلال نشوند .
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در گفتگو با مرکز سیمای استان گفت: مردم و دستگاه های مرتبط در موضوع کاهش آلودگی هوا همراه محیط زیست باشند
مجید درگی درباره علت اساسی آلودگی هوای و راهکار عبور از آن بیان داشت: براساس مطالعات انجام شده بیش از ۷۰ درصد از منابع آلاینده هوا از منابع وسایل نقلیه اعم از عمومی و خصوصی هستند و مابقی مربوط به صنایع و منابع ثابت هستندوی استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین را توصیه اول برای پایش آلودگی هوا اعلام کرد و افزود: مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و با جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و به حداقل رساندن تردد در سطح شهر باید این شرایط اضطرار را مدیریت کرد درگی اظهار داشت: برای سالم نگه داشتن هوا لازم است شاخص آلایندگی هوا را زیر ۱۰۰ نگه داریم تا فعالیت های شهری ، مدارس و مراکز آموزشی دچار اختلال نشوند .
لذا مجبور به اعمال مجموعه ای از محدودیت ها هستیم.
وی بخشی از این محدودیت ها را معطوف به صنعت دانست و گفت: برای جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده و کارخانه های تولید شن و ماسه باید محدودیتهایی برای آنها اعمال شود.
مدیر کل محیط زیست استان محدودیت تردد خودروهای سنگین در سطح شهر و جلوگیری از روشن ماندن این خودروها در ایستگاهها و پایانه ها را امری بایسته دانست.
درگی تصریح کرد: اقدامات والزاماتی که از طریق کارگروه اضطرار آلودگی هوای کلان ابلاغ می شود لازم الاجراست و از طریق همه دستگاههای اجرایی عضو در دستور کارجدی قرار گیرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.