تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

مرمت بنای امامزاده تاریخی هارون(ع) در شهرستان طالقان کلید خورد
25 خرداد 1402 - 8:46
3
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از انتخاب پیمانکار و آغاز مرمت امامزاده هارون در طالقان خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ


مدیرکل میراث‌، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از انتخاب پیمانکار و آغاز مرمت امامزاده هارون در طالقان خبر داد.

در بازدید از این بنا که به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان انجام شد، اظهار کرد: انتخاب پیمانکار بر اساس ضوابط موجود انجام شده و مرمت بنا از فردا آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه هیچ تأخیری ‌در روند مرمت این امامزاده پذیرفته نیست، اظهار کرد: مرمت این امامزاده یکی ‌از اولولویت‌های مهم اداره کل است.

خاکی یکی از دغدغه‌های اداره کل راه حفاظت و مرمت از بنا‌های تاریخی مذهبی عنوان کرد و افزود: با توجه به جایگاه و ارزش امامزاده هارون، تعاملات با اوقاف استان برای توسعه امامزاده نیز در حال انجام است.
علی مهدوی فرماندار نیز در این نشست امامزاده هارون واقع در نزدیکی روستای جوستان را ظرفیتی بزرگ برای تبدیل به قطب‌ گردشگری مذهبی طالقان عنوان کرد و بر تسریع در مرمت این بنا تأکید کرد.
گفتنی است امامزاده هارون در نزدیکی روستای جوستان از توابع شهرستان طالقان، آرامگاه بردار امام رضا‌(ع) و یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.
بنا بر گفته کارشناسان این بنا با مصالح بوم آورد سنگی و معماری خاص در دوره ایلخانی ساخته و در دوره دوره صفویان مرمت شده است.
آرامگاه امامزاده هارون(ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی و تاریخی طالقان است که در سال ۸۱ با شماره‌ی ثبت ۷۰۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.