تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

مرکز مشاوره خانواده پیوند آماده ارائه خدمات به اولیا و مدارس است
12 مهر 1402 - 10:20
4
مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با توجه به اهمیت حوزه انجمن اولیا برای رفع مشکلات خانوادگی، تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و نیز ارتقا سطح سلامت روحی و روانی خانواده‌ها، از سال ۱۳۷۱ به صورت رسمی فعالیت خود را زیر نظر اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور آغاز کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با توجه به اهمیت حوزه انجمن اولیا برای رفع مشکلات خانوادگی، تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و نیز ارتقا سطح سلامت روحی و روانی خانواده‌ها، از سال ۱۳۷۱ به صورت رسمی فعالیت خود را زیر نظر اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور آغاز کرد.

در این راستا اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز در گفتگویی اختصاصی با حمیدرضا بختیاری مدیر مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده پیوند، به معرفی توانمندی ها و خدمات این مرکز پرداخت.
حمیدرضا بختیاری دارای مدرک دکتری مشاوره است و ۳۵ سال در مدارس به عنوان مدیر و مشاور خدمت کرده است.

وی در تشریح اهداف تشکیل این مرکز گفت: این مرکز به عنوان مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده شناخته می‌شود و به ارائه خدماتی همچون: پیگیری و حل و فصل اختلاف‌های خانوادگی، تربیت فرزندان، مسائل روحی و روانی دانش آموزان و همچنین نزاع بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌پردازد.
بختیاری افزود: از دیگر فعالیت‌های این مرکز، ارائه آموزش‌های تخصصی و توانمندسازی مشاوران دیگر مراکز در راستای حل مسائل و پاسخگویی مناسب به مراجعه کنندگان است.
وی با اشاره به اینکه این مرکز می‌تواند جایگاهی برای آموزش مشاوران به ویژه آموزش مدرسان خانواده باشد، اظهار داشت: آموزش تخصصی خانواده و ارائه مشاوره در راس کارهای انجمن اولیا و مربیان است و نیاز داریم که تلاش بیشتری کنیم چرا که اگر خانواده‌ها بخواهند در این زمینه مشارکت کنند، با انجام مشاوره‌های سنتی هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و مشکلات بیشتری برای خود و فرزندان خود ایجاد می‌کنند؛ خانواده‌ها باید نقش تربیتی ایفا کنند و در این راستا می بایست از مهارت کافی برخوردار باشند، چرا که تعلیم و تربیت سنتی دیگر جوابگو نیست، در اینجا مرکز مشاوره خانواده پیوند با برخورداری از مشاوران و مدرسان برجسته می تواند نقش بسزایی در بحث آموزش خانواده و ایجاد ارتباط دوسویه میان خانواده و آموزش و پرورش در جهت ارائه فعالیت‌های کیفی و کاهش مشکلات خانواده و دانش آموزان ایفا نماید.
مدیر مرکز مشاوره خانواده پیوند استان البرز تصریح کرد: برنامه‌ریزی مدونی برای ارتباط بیشتر ما با مدارس صورت گرفته است و سعی خواهیم کرد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه عوامل اجرایی مدارس، نسبت به معرفی توانمندی‌های این مرکز گام های موثری برداریم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.