تصویر
مسجد امت ساز است
09 بهمن 1400 - 9:22
شناسه : 122364
3
دومین همایش استانی «محراب بصیرت» ویژه مبلغین، اساتید و ائمه مساجد البرز با حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان در سالن همایش‌های افق آستان مقدس امام‌زاده طاهر علیه‌السلام کرج برگزار شد.

دومین همایش استانی «محراب بصیرت» ویژه مبلغین، اساتید و ائمه مساجد البرز با حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان در سالن همایش‌های افق آستان مقدس امام‌زاده طاهر علیه‌السلام برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این همایش با تأکید بر اینکه مسجد داری و اداره مسجد یک فن و مهارت است، گفت: مسجد یک مسئولیت کامل و تمام برای یک روحانی است.
وی با تأکید بر اینکه مسجد قلب تپنده یک محله و امام در حکم ریه است، اظهار داشت: اگر امام به وظیفه خود به‌خوبی عمل کند محله آباد خواهد شد.
امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) هدف از انقلاب را آبادی مساجد عنوان کردند، گفت: در ابتدای انقلاب تمام اعضای دولت و مجلس مسجدی بودند.
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام باید امامت مسجد را برای خود یک مسئولیت والا بداند و با طرح، برنامه، سیاست‌گذاری و روشمند پیش برود، گفت: امام مسجد باید به فکر و محتوای مخاطبین خود عمق ببخشد.
وی با تأکید بر اینکه امام مسجد باید خود را همواره به‌روز نگه دارد، گفت: امروز دشمنان با تمام قوا در حال شبهه افکنی در فضای مجازی هستند و اگر امام بتواند فرصتی را برای رفع این شبهات اختصاص دهد قطعاً نوجوانان و جوانان به آن مسجد جذب خواهند شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مسجد امت ساز است، به تعریف کلمه امت پرداخت و گفت: امت عبارت است از گروه‌های مسنجم هم‌فکر و هم‌افق که برای یک هدف مشخص گرد هم آمدند.
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قاتلین امام حسین علیه‌السلام و جریانات ضد دین آن روز امت بودند، گفت: امروز ما نیز اگر به دنبال مقابله با جریانات باطل هستیم باید امت و جبهه سازی کنیم که این امر از طریق مساجد محقق می‌شود.
وی بابیان اینکه امامت مسجد سخت‌ترین کار در امور طلبگی و روحانیت است، گفت: یکی از مهم‌ترین، دقیق‌ترین، بزرگ‌ترین و اثرگذارترین کارهای روحانیت، امامت مسجد است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه با اشاره به بیانه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مهم‌ترین پایگاه برای تحقق بیانیه «گام دوم» مساجد است و مهم‌ترین شخص مسجد نیز امام مسجد است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به «جهاد تبیین» به‌عنوان یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب از گذشته تاکنون، گفت: دشمن با تمام ترفندها نظام ادراکی جامعه را هدف گرفته است لذا یکی از راه‌های مقابله با این ترفند دشمن «جهاد تبیین» است.
وی در ادامه گفت: دشمن در این جنگ «باورها»، «تشخیص‌ها»، «اراده‌ها»، «اعتمادها»، «اتحادها» و «امیدآفرینی‌ها» را هدف گرفته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه ما باید وضعیت خود را از حالت عادی به جهادی برای مقابله با این موضوع قرار دهیم، گفت: ائمه مساجد وظیفه هدایت فکری، اخلاقی و معنوی جامعه را به عهده دارد

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.