تصویر
مسیر ناهموار و تاریک ارتقای شغلی بانوان در شهرداری کرج
04 بهمن 1400 - 9:07
3
رئیس کمیته بانوان، خانواده و کودک شورای شهر کرج، مسیر ارتقای شغلی را برای بانوان شاغل در شهرداری کرج ناهموار و دشوار توصیف کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کمیته بانوان، خانواده و کودک شورای ، مسیر ارتقای شغلی را برای بانوان شاغل در ناهموار و دشوار توصیف کرد.

در سی و ششمین جلسه رسمی شورا که امروز یکشنبه سوم بهمن ماه در سالن جلسات برگزار شد، ، خواستار توجه و رسیدگی ویژه به موضوعات مرتبط با بانوان شد.

منعمی گفت: کم توجهی به بانوان در حالی است که سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(ص) و حضرت زینب(س) نشان می دهد این حضرات علاوه بر نقش همسری و مادری، از کنشگران جدی در عرصه های سیاسی و بوده اند.
همچنین سابقه بانوان ما در وقایعی چون: مشروطه، ۱۵ خرداد، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشانگر نقش پررنگ آنها در تعیین سرنوشت کشور و جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه سابقه مذکور نشان می دهد اگر بانوان در جایگاه اصلی خود قرار گیرند، به طور قطع بسیار موثر واقع خواهند شد، تصریح کرد: متاسفانه مشکل از گذشته تا امروز بانوان شهرداری عدم قرارگیری آنها در جایگاه مناسب و روشن نبودن مسیر ارتقای شغلی شان در کنار عدم وجود فضای رقابتی سالم با آقایان است.

این مسئول، با اشاره به دوران همه گیری کرونا و محدودیت هایی است که بانوان برای حضور در محل کار و رسیدگی به فرزندانشان داشتند، خاطرنشان کرد: در این شرایط شهرداری امکاناتی را در اختیار این بانوان قرار نداد و اکنون نیز موضوع دورکاری خانم ها با شرایط خاص که مصوبه مجلس شورای اسلامی است مورد کم توجهی قرار می گیرد.

خزانه دار ، از دیگر مشکلات بانوان مجموعه مدیریت شهری را عدم انتخاب و انتصاب بانوان شایسته و توانمندی ذکر کرد که بسیاری از آنها در سطوح مدیران کل و مدیریت منطقه هستند ولی در این جایگاه ها قرار ندارند.
وی، تعداد این بانوان شایسته در شهرداری را بسیار زیاد ارزیابی کرد و ادامه داد: امیدواریم و انتظار داریم شاهد تحولاتی جدی در زمینه تغییر رویکرد نسبت به مدیریت بانوان و توجه ویژه به آنها در شورای ششم باشیم.

ضرورت صیانت از سرمایه های شهر و شهرداری
منعمی، در بخش دیگری از گفته های خود، عدم یکپارچگی در برگزاری مراسم روز مادر و روز زن در سازمان ها و مناطق شهرداری را مورد اشاره قرار داد و این نوع اقدامات جزیره ای را موجب هدررفت اعتبارات این دستگاه دانست.
عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: بنده به صراحت مخالف برگزاری این گونه برنامه های ویترینی که صرفا به منظور پر کردن گزارش عملکرد اجرا می شود، هستم و معتقدم مدیریت شهری باید رویکرد خود را در برپایی مراسم و برنامه های مرتبطی که به ویژه در تقویم نیز ثبت شده است، تغییر دهد.

برخی پروژه ها با هیاهوی بسیار آغاز و نیمه کاره رها می شوند
منعمی، همچنین عدم حفظ و نگهداری شهر با اجرای پرهیاهو و هیجان زده پروژه هایی که بعضی نیز مطالعه شده نیست را مورد انتقاد قرار داد و اضافه کرد: این پروژه ها به رغم آغاز پرهیاهو، نیمه راه رها می شود و آسیب های متعددی را برای شهروندان به همراه دارد.
وی، نمونه هایی از این پروژه ها را پل حصارک، خیابان شهید بهشتی و پل میانجاده عنوان کرد و ادامه داد: برای مثال خیابان شهید بهشتی که یکی از ورودی های اصلی شهر به شمار می آید در برخی قسمت ها پهن و برخی نقاط باریک است.
و انواع و اقسام درختان و جزایر ترافیکی عابرین که وسط خیابان است و کله قندی های شبرنگ آن از بین رفته و تنها پل بتنی آن باقی مانده که باعث بروز خطراتی همچون تصادف و خطرات جانی می شود.
پل میانجاده نیز یک طرف زیرگذر و طرف دیگر آن روگذر است که سیمای بصری بسیار نامناسبی را به وجود آورده است.
پروژه های عمرانی که هیچ گونه پیوست و ندارد.
منعمی در ادامه گفته های خود بر ضرورت بکارگیری مشاوران جوان و متخصص و مدیرانی کاربلد به منظور رفع این مشکلات تاکید کرد.
خزانه دار شورای شهر، همچنین از رئیس شورا و همکاران خود در این مجموعه خواست با جلوگیری از صرف وقت، نسبت به تعهدات پارلمان شهری در قبال شهر، دستگاه ها و ارگان های دیگر عمل کرده و زمینه را برای دعوت از مسئولان این دستگاه های شهری به منظور رفع مشکلات شهروندان، فراهم کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.