تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

مشارکت جوامع محلی یکی از ارکان اصلی در پیشبرد هر چه بهتر طرح‌های آبخیزداری است
30 مرداد 1402 - 15:37
2
نشست هم‌اندیشی برای اجرای هر چه بهتر طرح‌های آبخیزداری در بخش مطالعات و اجرایی با حضور بابک محمدی، کارشناس مسئول آبخیزداری استان البرز، به همراه کارشناسان مربوطه استان و شهرستان کرج، مسئولین بخشداری آسارا، دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش در تاریخ بیست و نهم مرداد ماه سالجاری در سالن بخشداری آسارا برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

نشست هم‌اندیشی برای اجرای هر چه بهتر طرح‌های آبخیزداری در بخش مطالعات و اجرایی با حضور بابک محمدی، کارشناس مسئول آبخیزداری استان البرز، به همراه کارشناسان مربوطه استان و شهرستان ، مسئولین بخشداری آسارا، دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش در تاریخ بیست و نهم مرداد ماه سالجاری در سالن بخشداری آسارا برگزار گردید.

بابک محمدی، کارشناس مسئول آبخیزداری استان البرز، به همراه کارشناسان مربوطه با مسئولین بخشداری آسارا، دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش در سالن جلسات بخشداری آسارا درباره «طرح‌های آبخیزداری در حال مطالعه و اجرای» شهرستان کرج دیدار و گفتگو کردند.
هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی بررسی نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های مردمی روستاهای بخشداری آسارا مرتبط با حوزه آبخیز تکیه سپهسالار بود.
در این دیدار بابک محمدی، کارشناس مسئول آبخیزداری استان البرز ابتدا درباره خصوصیات فیزیوگرافی و توپوگرافی، هیدرولوژیکی و پوشش گیاهی منطقه صبحت کرد و اعلام کرد: معاونت آبخیزداری استان البرز به جهت هماهنگی هر چه بیشتر مطالعات و اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه آبخیز تکیه سپهسالار خواستار حضور پررنگ‌تر مشارکت جوامع محلی و آبخیزنشینان است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: آبخیزداری از طریق انجام عملیات بیولوژیکی، مکانیکی و مدیریتی در سطح حوزه های آبخیز از انتقال رسوب به پایین دست و پر شدن حجم مخزن سدها و همچنین وارد شدن خسارات به زمینهای ، کانالهای انتقال آب، پل ها و مناطق مسکونی مستقر در پایین دست حوضه ها جلوگیری می کند.
در ادامه این جلسه تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی حوزه آبخیز تکیه سپهسالار با ذکر مکان‌های مورد نیاز جهت اجرای پروژه‌های آبخیز در روستاهای هدف خواستار اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه ها با توجه به سیل‌های اخیر و سنوات گذشته شدند.
در پایان این جلسه مقرر گردید شرکت‌های مشاور در بخش معاونت آبخیزداری برای اجرای مطالعات هر چه دقیق‌تر این حوزه آبخیز هماهنگی‌های لازم جهت اعمال درخواست‌های آبخیزنشینان را با مشورت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در دستور کار قرار دهند.
حوزه آبخیز تکیه سپهسالار یکی از مهم‌ترین حوزه‌های آبخیز در شهرستان کرج می‌باشد که در ناحیه البرز مرکزی در محور جاده چالوس قرار گرفته است.
در این حوزه آبخیز شش روستای تکیه سپهسالار، همه‌جا، درده، کیاسر، کیاسرلات و آسارا واقع شده‌اند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.