تصویر
مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه همگانی است
17 بهمن 1402 - 10:46
1
نشست صمیمانه و جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با اعضاء هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

نشست صمیمانه و جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد با اعضاء هیات علمی دانشکده و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.

دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر و اعیاد پیش رو گفت: امیدوارم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و به درستی به وظیفه خودمان عمل نماییم و در حال حاضر موضوع مهمی که رهبر معظم انقلاب نیز امسال در نشست هایی که برگزار نموده اند بارها به آن تاکید داشته اند مسئله انتخابات و التزام به آن می باشد که با حضور خود به اتفاق بستگان و خانواده در پای صندوق های رای بتوانیم انتخابات پرشوری داشته باشیم و مجال بهره برداری به دشمن ندهیم .
دکتر کلانتری بیان داشت : به طور مستمر با دانشکده های مختلف این جلسات را برگزار کرده ایم و این چرخه باید در دانشگاه ایجاد شود و این رویه استمرار یابد تا مسائل و مشکلات و کاستی های موجود مطرح و در صدد پیگیری و رفع و تسهیل موانع و مشکلات باشیم .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج بیان داشت: در پیش بینی بودجه در نیمسال اول برای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی جذب ۸۰۰ نفر دانشجو مدنظر قرار گرفت که باسعی و تلاشی که در این زمینه صورت گرفت تعداد جمعیت دانشجویی از ۵۰۰ نفر به ۷۷۴ دانشجو افزایش یافته است و این آمار نزدیک و قابل قبول میباشد و از لحاظ درآمدی نیز ۶/۴ میلیارد پیش بینی درآمد داشتیم که میزان۵/۶ میلیارد محقق شده است البته در شش ماهه دوم سال تحصیلی هم یکسری تعهدات دیگری هست که امیدواریم بر اسا س آن تعهدات عمل گردد و کارهای خوب و شایسته ای برای مجموعه دانشگاه رقم بخورد.
به لحاظ درآمد غیر شهریه ای با توجه به سهمی که در بودجه داریم ۵/۱۱ میلیارد سهم دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی می باشد که در این موضوع نیازمند تلاش و فعالیت بیشتری هستیم.
وی در ادامه عنوان داشت: با توجه به تاکیدات ریاست عالیه دانشگاه در خصوص موضوعات و مسائل ، کیفیت آموزش و بحث درآمد غیر شهریه ای انتظارات از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بیش از این می باشد ؛ همه ما باید در کل مسائل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی ، فناوری و نوآوری تمکین داشته باشیم و فقط بحث درآمدهای شهریه ای و غیر شهریه ای ملاک نیست بلکه بر موضوعات فرهنگی هم در سر کلاس های درس تاکید داشته باشید و در ابتدای جلسه دقایقی را به موضوعات فرهنگی اختصاص دهید و دانشجو را به سمتی هدایت کنید که اخلاق ، روش مناسب ، حجاب و آداب اسلامی را رعایت نموده و این وظیفه همه اساتید و مسئولان چه درون دانشگاه و چه خارج از دانشگاه می باشد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: اساتید علاوه بر آموزش یک سری شرح وظایف دیگری هم دارند و فقط حضورمان در دانشگاه بحث تدریس نیست؛ باید خود را بسنجیم و ببینیم کجای کار قرار داریم، اعضای هیات علمی در موضوع پروپزال ها دقت لازم را به عمل آورند و ارزش کار علمی پروپوزال را با دقت بنگرید و توجه بیشتری به موضوعات داشته باشید و این آمادگی وجود دارد که از پروپوزال اساتیدی که در زمینه حل مشکلات کشور در بعد پژوهشی یا فناوری باشد، حمایت و تامین اعتبار نماییم.
این استاد تمام دانشگاه بیان داشت: در سال گذشته رتبه دانشگاه از ۲ به رتبه ۱ و امسال هم به رتبه A+ ارتقاء یافته و این حاصل زحمات همه دانشگاه است، توجه به تحقیقات بنیادی و کاربردی در دانشگاه ، فعالیت در پروژه ها و طرح های برون دانشگاهی ، ارائه خدمات فناوری و نوآوری به دانشجو و دانشگاه و مجموعه های خارج دانشگاه، ارائه خدمات آزمایشگاهی و همکاری با شبکه آزمایشگاهی و کسب درآمد ، برگزاری دوره های تخصصی و مهارتی ، ارائه خدمات تخصصی ، ارائه طرح بنیادی و کاربردی ،پاسخگویی مناسب به دانشجو .
.
.
از جمله مواردی است که اساتید می توانند در حضور موظفی خود در این زمینه ها فعالیت داشته و خدمات ارزنده ای داشته باشند.
دکتر کلانتری اظهار داشت: ساختار دانشکده ها هم یک تغییراتی کرده است و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان دانشکده کشاورزی ، آب ، غذا و فراسودمندها شکل خواهد گرفت که با این تغییر و تحولات و با بعد محتوایی که در داخل این مجموعه انجام می گیرد قطعا جذب دانشجوی بیشتری خواهید داشت و میان رشته ای ها بیشتر می شود و کار های بهتری انجام خواهد گرفت.
در ادامه حاضران در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداخته و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده صورت گرفت و رییس دانشگاه به پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی حاضران پرداختند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.