تصویر
مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان
25 شهریور 1403 - 6:24
0
کارگاه آموزشی مشارکت مردمی در مدیریت و حفاظت محیط زیست با حضور مسئولین استانی و محلی در طالقان برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : سمن البرز
پ
پ

طالقان، نگین سبز البرز، میزبان کارگاهی آموزشی با محوریت مشارکت مردمی در مدیریت و حفاظت از محیط زیست بود. این کارگاه با حضور پرشور مسئولین استانی و محلی، از جمله مهندس علی مهدوی، فرماندار شهرستان، و درکه‌ای، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، و همچنین بخشداران و دهیاران طالقان، در سالن اجتماعات سد طالقان برگزار شد.

درکه‌ای، مدیرکل محیط زیست استان، در این کارگاه آموزشی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی، منابع طبیعی را سرمایه ملی در دستان ما دانست که باید به نسل‌های آینده منتقل شود. وی افزود: “اگر دغدغه حفاظت از منابع طبیعی را داریم، این دغدغه برای خود مردم است و باید همه با هم در حفاظت از این عرصه‌ها کوشا باشیم.”

نیز با اشاره به رویکرد اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یعنی حفاظت و بهره‌برداری بهینه از عرصه‌های طبیعی، بر لزوم همراهی مردم با مسئولین در این مسیر تأکید کرد. به گفته مهدوی، مردم نباید منابع طبیعی را مقابل خود ببینند، بلکه باید همگام با مسئولین در حفاظت از آن گام بردارند.

سیاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اداره کل منابع طبیعی استان، واگذاری حفاظت از عرصه‌ها به خود مردم است تا اصل این منابع حفظ گردد. این سیاست، نشان از اهمیت مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع طبیعی دارد. در این راستا، کارگاه آموزشی طالقان فرصتی را فراهم کرد تا مردم با تهیه پلان منظری از روستا و امکانات آن، دغدغه‌ها و مشکلات خود را با مسئولین در میان بگذارند و در بحث و بررسی راهکارها مشارکت کنند.

این کارگاه آموزشی، گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی طالقان محسوب می‌شود. امید است با تداوم چنین برنامه‌هایی و افزایش آگاهی و مشارکت مردم، شاهد حفظ و بهره‌برداری پایدار از این میراث ارزشمند برای نسل‌های آینده باشیم.

طالقان، با طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده‌اش، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری استان البرز است. اما این زیبایی‌ها، نیازمند حفاظت و مدیریت صحیح هستند تا برای نسل‌های آینده نیز باقی بمانند. مشارکت مردمی، یکی از کلیدهای اصلی دستیابی به این هدف است. با افزایش آگاهی و مشارکت مردم در مدیریت منابع طبیعی، می‌توانیم به توسعه پایدار طالقان و حفظ زیبایی‌های آن برای آیندگان امیدوار باشیم.

از شما دعوت می‌کنیم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد این خبر با ما در میان بگذارید و همچنین سایر خبرهای پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی سمن البرز را مطالعه کنید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.