پ
پ

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش گفت: مشکلات حوزه آموزش و پرورش البرز به ویژه در بخش فضای آموزشی و تربیتی با استفاده از ظرفیت های استانی قابل رفع است.

« حمید رضا خان محمدی » ر در نخستین نشست قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش البرزافزود: مسائل و مشکلات مدرسه‌ها درمناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر پپیگیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای استانداردهای فضاهای آموزشی با مشارکت جامعه خیران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر نهادهای حمایتی در دستور این قرارگاه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در قالب قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خارج از سازمان‌های قانونی و مدون با سرعت بیشتر و حمایت نهادهای مختلف بحث‌های بودجه ای و حمایتی شکل گیرد، یادآورشد: هدف گذاری در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی انجام اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری و سوق دادن فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی است.
خان محمدی تصریح کرد: ایده تشکیل قرارگاه عملیاتی جزو برنامه وزیر آموزش‌وپرورش است تا علاوه بر اینکه آموزش‌وپرورش بتواند از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های خیریه و افراد دلسوز استفاده کند با هم افزایی هر چه بیشتر از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.
وی با بیان اینکه البرز استانی صنعتی است و باید همه کمک کنند تا مشکل فضای آموزشی در این استان برطرف شود، اضافه کرد: برای حل مشکلات آموزش و پرورش به خصوص در تامین زیرساخت های آموزشی و حمایت از دانش آموزان در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای در البرز باید از ظرفیت بالای استانی استفاده شود.
وی ادامه داد: راهبرد جدید در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی بازکردن در مدرسه به روی همه است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستیابی به استانداردهای آموزشی ضروری است،گفت: در حوزه تربیتی میزان محاسبه بسیار سخت است و برای دستیابی به عدالت کار سختی پیش رو داریم.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود نهضت تحول در عرصه عدالت آموزشی و پرورش در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان البرز محقق شود.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف این قرارگاه باید دغدغه و تربیتی داشت تا با روحیه جهادی به اهداف پیش بینی شده قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش دست یافت زیرا ۸۰ درصد مشکلات از طریق پیگیری ها و عملیات جهادی در استان ها قابل حل است و ۲۰ درصد مسائل نیز نیاز به پیگیری برای رفع مشکلات از سوی ستاد قرارگاه کشوری دارد.

البرز محرومترین استان در بخش آموزشی است
مدیرکل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست گفت: دردولت سیزدهم و در پرتو سند تحول مردمی و سند بنیادین آموزش و پرورش اتفاقات مهم و جهادی صورت می گیرد و یکی از این اتفاقات عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در همه مناطق محروم کشور می باشد.
« علی حجرگشت » با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد مردمی و تربیتی در همه جای کشور حضور دارد، خاطرنشان کرد: در تمام خانوادها افرادی هستند که با آموزش و پرورش پیوند دارند درهمین راستا این قرارگاه شکل گرفته تا بتواند در زمینه ی کمبودها به آموزش و پرورش کمک رسانی کند.

وی بیان داشت: در استان البرز و محلات کم برخوردار که جامعه هدف ما می باشد شناسایی و بررسی شده است.
وی شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش را ازجمله دغدغه های آموزش و پرورش برشمرد.
حجرگشت تصریح کرد: کرونا به آموزش و پرورش لطمه های زیادی واردکرد لذا امیدواریم با این کار جهادی در تابستان مقداری از این ضعف آموزشی و پرورشی را جبران کنیم .
وی ادامه داد: البرز دارای تراکم دانش آموزی زیاد و کمبود فضای آموزشی است و این استان فقیرترین استان از نظر فضای آموزشی در کشور است.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.
منبع ایرنا

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر