تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

مشکلات و آسیب های روحی باید در محیط خانواده جدی گرفته شود
06 تیر 1401 - 9:42
3
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز گفت: برای پیشگیری از مخاطرات روحی مانند خودکشی ، مشکلات و آسیب های روانی باید در محیط خانواده جدی گرفته شود.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های آموزش و پرورش استان البرز گفت: برای پیشگیری از مخاطرات روحی مانند خودکشی ، مشکلات و آسیب های روانی باید در محیط خانواده جدی گرفته شود.

« علی رحمانی » در کارگاه توانمندسازی خودکشی که در سالن مرکز استانی مشاوره روانشناختی رازی واقع در ویژه مدیران و مشاوران مدارس در معرض خطربرگزار شد، با اشاره به اینکه برخی علائم و نشانه‌ها می‌تواند به والدین هشدار دهد که امکان خودکشی در نوجوانشان وجود دارد، افزود: اگر نوجوان منزوی و کم‌حرف شده و رفتارهای عجیب و متفاوت از گذشته پیداکرده، احتمال خودکشی هم در کنار مجموعه مشکلات دیگری که ممکن است به بار بیاید وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: والدین باید در شرایط و بحران‌هایی مثل از دست دادن عزیزان، طلاق پدر و مادر، مشکلات مالی و سایر موارد به نوجوانشان بسیار توجه کنند و با درک شرایط نوجوان، افکار منفی ازجمله فکر به خودکشی را از او دورنگه دارند.
وی با بیان اینکه خلاص شدن از افکار خودکشی به دلیل تکرار بسیار دشوار است،یادآورشد: می توان با راهکارهایی افکار خودکشی را مدیریت و کنترل کرد.
رحمانی عنوان کرد: فکر خودکشی یک نوع راه‌حل برای فرد است و زمانی که فرد تصمیم به اقدام برای خودکشی می‌گیرد چشم و ذهنش فقط یک‌راه حل را که همان حذف خودش است را می بیند.
وی ادامه داد: وقتی فرد حالش مساعد است می‌تواند بنا بر فضای زندگی خود چارچوبی را طراحی کند تا بتواند چشم‌اندازهای متفاوتی را ببیند.
وی تصریح کرد: می‌توانیم از شجاعت و میل خود به زندگی، برای رویارویی با مشکلات زندگی، یادگیری مهارت‌های مقابله‌ای برای غلبه بر افسردگی و یافتن قدرت برای ادامه دادن استفاده کنیم.
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز افزود: باید خودکشی را جدی گرفت و زمینه‌هایی که در ذهن فرد وجود دارد و ممکن است او را به سمتی ببرد که چیزی شبیه مرگ یا تهدید به مرگ را امتحان کند را بررسی کرد.
وی گفت: در بسیاری از موارد خانواده‌ها تهدید به خودکشی را نادیده می‌‎گیرند که این پدیده صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

رحمانی افزود: در این زمینه باید با توجه به اهمیت موضوع از ظرفیت روان شناسان بخوبی بکارگیری شود تا شاهد اتفاق تلخ و ناگواری برای شهروندان نباشیم.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از خودکشی و مصون ماندن جامعه از این آسیب باید خانواده‌ها و بویژه والدین دانش آموزان موارد تهدید افراد به خودکشی را جدی بگیرند و در کمترین زمان ممکن به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.