تصویر
معارف ژرف و عمیق مکتب شیعه باید با زبان هنر به خوبی تبیین شود
12 مرداد 1401 - 8:51
شناسه : 296147
4
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه ما در مکتبی زندگی می‌کنم که می‌تواند همه قلوب و عقول را رام کند ، گفت : معارف ژرف و عمیق مکتب شیعه باید با زبان هنر به خوبی در جامعه انسانی تبیین وتشریح شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه ما در مکتبی زندگی می‌کنم که می‌تواند همه قلوب و عقول را رام کند ، گفت : معارف ژرف و عمیق مکتب شیعه باید با زبان هنر به خوبی در جامعه انسانی تبیین وتشریح شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ولایی‌برحق، در مراسم دهه اول محرم که در هیات هنر و رسانه برگزار شد، افزود : به گفته برخی افراد جریان قیام حضرت سیدالشهدا (ع) اگر در هر مکتب، مذهب و دین دیگری بود سرعت رشد بسیار زیادی داشت.
وی اظهارداشت: مکتب شیعه جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است که با هیچ مکتب دیگری قابل مقایسه نیست اما ما نتوانستیم از این ظرفیت بزرگ به خوبی بهره ببریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: برخی مکاتب کمترین داشته‌هایشان را چنان بزرگ نشان می‌دهند تا در طرفدارانشان در عرصه‌های مختلف یک رضایت عمومی به وجود بیاورند.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از هنر در معرفی معارف غنی شیعه گفت: وقتی نگاه ژرف و عمیق با هنر معارف غنی آمیخته شود اثرش چند برابر می‌شود.
ولایی‌برحق گفت: برخی از ادوار تاریخ ایران به قدری پیشتاز بود که هنوز برخی مظاهر آن در اوج است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه هنوز برای برخی از نمادهایی که در کتل‌ها و علم‌ها وجود دارد هنوز بدیل نیاوردیم، تصریح کرد: با اینکه هنر ما سرعت خیلی بالا دارد و هنرمندان ما از فرهیخته‌ترین دنیا هستند و همچنین مکتب ما هم در اوج است اما این هنر به صورت کامل با مکتب ما ممزوج نشده است.
وی خاطرنشان کرد: هنرمند با اعتقاد عمیق و روح لطیف هنوز نتوانسته است که این جریان را به یک جریان عمومی تبدیل کند؛ رهبر معظّم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین تاکید دارند و مأموریت اصلی را به دستگاه سیدالشهدا (ع) سپرده‌اند.
ولایی برحق اظهار داشت: کاری که امام حسین (ع) کردند جهادی بود برای تبیین اسلام ناب از اسلام اموی و اینکه حق و باطل را عیان کنند؛ ما پیرو مکتبی هستیم که دوست و دشمن آن بر این موضوع قائل هستند که هیچ بزرگی در عالم مانند امیرالمومنین (ع) و کلامی مانند نهج البلاغه ندارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از کلمات حکمت‌آموز نهج البلاغه بی‌بدیل است، متذکر شد: ما پیرو مکتبی هستیم که شجاعان عالم به سربازان امام حسین (ع) آن حسرت می‌خوردند.
هیات عزاداری هنر و رسانه با حضور پرشور هنرمندان و اصحاب رسانه استان البرز در حسبنیه حوزه هنری البرز برگزار شد.

منبع ایرنا

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.