تصویر
معاون عمرانی استانداری البرز بر لزوم آمادگی شهرداری‌های استان برای مقابله با سیلاب‌ها تاکید کرد
03 دی 1401 - 12:59
1
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اجرای دستورالعملی ابلاغی از سوی معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، بر لزوم آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی و موج سرما در استان تاکید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اجرای دستورالعملی ابلاغی از سوی معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، بر لزوم آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی و موج سرما در استان تاکید کرد.

احمد افضلی با بیان این مطلب در جمع مدیران اجرایی اظهار داشت: این دستور العمل به منظور پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهرها و روستاهای کشور و اهمیت و ضرورت ایجاد آمادگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیلاب های احتمالی و لزوم انجام اقدامات فوری مبتنی بر تجربه سیلاب در تعدادی از استانهای کشور صادر شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا برنامه های ابلاغی باید با قید فوریت در دستور کار همه شهرداری ها و دهیاری های تابعه استان قرار گیرد.

به گفته وی ایجاد سازوکارهای لازم در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای همکاری در امور پیشگیرانه و مقابله با سیلاب در شهرها و روستاها، اطلاع رسانی برای ضرورت آمادگی کامل کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه، برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری و کمیته‌های تخصصی ذیل این ستاد مذکور و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه مدیریت سیلاب و رودخانه‌های عبوری از شهرها و روستاها به ویژه واحدهای تابعه وزارت نیرو برای لایروبی مسیل ها و انهار و ترمیم دیواره های ساحلی از نکات مورد تاکید در این دستورالعمل می باشد.
افضلی یادآور شد: همچنین شناسایی نقاط بحرانی شهرها و روستاها از منظر آسیب‌پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و آبگرفتگی معابر و دفع آبهای سطحی، حضور موثر و مداوم تمامی معاونان، مدیران و روسای سازمانهای ذیربط شهرداری‌های استان و دهیاری های تابعه به صورت مداوم و مستمر در محل کار در شرایط بحرانی دیگر نکاتی است که در این ابلاغیه مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
گفتنی است در بخش دیگری از این دستورالعمل بر انجام تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در مناطق دارای خطرپذیری بالاتر از جمله مسیل ها و رود دره‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطقی از شهرها و روستاهای استان که در سیل‌های اخیر آسیب دیده اند، تاکید شده است.
آمادگی، پایش و نظارت مستمر از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان به ویژه سازمان‌های آتش‌نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری، بازدید از تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهر و پل‌ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه ها و مسیل های عبوری از شهرها و روستاها، پیش‌بینی امکانات مناسب برای اسکان اضطراری کارتن‌خواب‌ها در زمان بارش برف و برودت هوا و هماهنگی لازم برای توسعه پوشش بیمه‌ای حوادث ساختمان‌های مسکونی در شهرها و روستاها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از دیگر موضوعات مهم این ابلاغیه است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.