تصویر
معرفی ۳۰ پروژه مجوز بی نام استان البرز به سرمایه گذاران
30 آذر 1401 - 13:42
1
در دیدار استاندار البرز با هیات سرمایه گذاری کشور افغانستان ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز از معرفی 30 پروژه مجوز بی نامه استان البرز به سرمایه گذاران خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

در دیدار استاندار البرز با هیات سرمایه گذاری کشور افغانستان ، مدیرکل امور و دارایی استان البرز از معرفی ۳۰ پروژه مجوز بی نامه استان البرز به سرمایه گذاران خبر داد.

در این دیدار، رضا جعفری مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گزارشی از جلسه هیات سرمایه گذاری کشور افغانستان با مدیران دستگاه های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز ارائه نمود و گفت: ۳۰ پروژه مجوز بی نام جهت سرمایه گذاری در استان البرز به هیئت تجاری کشور افغانستان در حوزه های صنعت، معدن و تجارت، ، گردشگری از جمله پروژه های : شهرک خدمات خودرویی، ساخت هتل ها، مراکز تجاری، معرفی دریاچه، گلخانه ها و پرورش مرغ گوشتی معرفی شد.
وی به وضعیت اقتصادی، مزایا و پتانسیل های موجود در استان البرز اشاره کرد و افزود: ۳۵۰۰ کارخانه در استان البرز که در مسیر مواصلاتی ۱۴ استان قرار دارد، مستقر می باشند .
استان البرز به بازار ۱۴میلیون نفری تهران دسترسی دارد و قطب علم و فناوری و هاب دارویی کشور است و تولید کننده بخش اعظمی از محصولات غذایی از جمله روغن و ماکارونی می باشد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز خاطرنشان ساخت: جمع کثیری از مردم افغانستان در کشورایران و بخش اعظمی از آنها در استان البرز ساکن هستند که ما می توانیم به عنوان نیروی کار از آنها استفاده نماییم.
وی گزارشی از مذاکرات بعمل آمده در نشست با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان البرز با هیات تجاری کشور افغانستان ارائه نمود و از تمایل فعالان اقتصادی در حوزه نساجی نسبت به خرید پنبه از کشور افغانستان و ارسال نخ و پوشاک به این کشور خبر داد.

استاندار البرز: تبادل تجارت بین ایران و افغانستان باید به شدت افزایش پیدا کند
مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز در دیدار با هیات سرمایه گذاری کشور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران،همواره ارتباطش با کشور همسایه و دوست، افغانستان ، حسنه ، برادرانه و با احترام متقابل می باشد و ما ضمن حل مسائل و مشکلات کشور مسلمان افغانستان ، در ابعاد مختلف نیز به مردم این کشور کمک می نماییم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر مهمان افغانی در استان البرز در حال زندگی و اشتغال در مجموعه های تولیدی، کشاورزی و صنعتی می باشند و حدود ۴۵ هزار دانش آموز افغانی در مدارس اینجا تحصیل می نمایند ؛ خاطرنشان ساخت : ما بین شهروندان ایرانی و افغانی تفاوت قائل نیستیم و احترام متقابل با آنها داریم و در همه موارد با هم برابر هستیم و باید دقت کنیم تا میان دو کشور که دارای تاریخ، قدمت و تمدن هستند و هر دو مسلمان می باشند، جدایی ایجاد نشود.
عبداللهی افزود: مهمانان افغانی ما در ایران ، توانایی ها و قابلیت های ویژه ای دارند که این توانایی و قابلیتهای ویژه باید در حوزه های اقتصادی نمایان شود.
استاندار البرز با تاکید براینکه تبادل تجاری میان بین ایران و افغانستان باید به شدت افزایش پیدا کند، گفت: استان البرز قابلیتها و ویژگی های بسیار مناسبی دارد و واحدهای تولیدی زیادی در این استان مستقر می باشد.
این استان از قابلیتهای فوق العاده ای در حوزه های پزشکی، صنایع دارویی و صنعتی برخوردار است.
ما در استان البرز آمادگی داریم که سطح وسیعی از نیازهای کشور و مردم افغانستان در حوزه های تکنولوژی علمی، بهداشتی، درمانی ، پزشکی و صنایع غذایی را مرتفع نماییم.
وی در پایان این دیدار بیان کرد:امید است تجارت پایاپای و منصفانه که هم حقوق کشور ایران و هم حقوق کشور افغانستان رعایت شود؛ ایجاد گردد و ما بتوانیم خواسته های سرمایه گذاران کشور افغانستان را تامین نماییم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.