تصویر
مقدمات اجرای طرح مقابله با فقر مطلق در البرز فراهم شد
28 اردیبهشت 1401 - 10:28
3
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از برنامه ریزی این اداره کل برای اجرای طرح مقابله با فقر مطلق با مشارکت گروه های جهادی در استان خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه البرز از برنامه ریزی این اداره کل برای اجرای طرح مقابله با فقر مطلق با مشارکت گروه های جهادی در استان خبر داد.

عبدالله دارایی در نشست مسوولان گروه های جهادی استان گفت: با اجرای این طرح همه افرادی که تحت پوشش هیچ نهاد، سازمان و مجموعه حمایتی نیستند با مشارکت و همراهی نهادها و مجموعه های مردمی شناسایی و تحت پوشش فقرزدایی قرار می گیرند.
وی افزود: این طرح در اجرای دستور رییس جمهور عملیاتی می شود و وزیر تعاون‌ به عنوان دبیر کارگروه مقابله با فقر مطلق مسوولیت نظارت بر اجرای آن در سطح کشور را برعهده دارد.
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی البرز اظهار داشت: کمیته امداد، مجموعه های مردمی و نهادها و سازمان های خیریه در شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فقیر در سطح استان مشارکت خواهند کرد.
دارایی تصریح کرد: رفع فقر مطلق در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است و ضروری است برای برطرف شدن چالش های معیشتی نیازمندان همه افراد خیر و نیکو سرشت وارد میدان شوند و از همه ظرفیت های مردمی در این امر خداپسندانه استفاده کنیم.
وی گفت: در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه حمایت اجتماعی مردم از اجرای این تحت با عنوان "حامی" را طراحی کرده است.
وی افزود: در این سامانه کلیه سازمان های خیریه نیکوکاری، سمن ها، نهادها و مراکز مردمی معتبر و فعال درحوزه حمایتی معرفی می شوند و ثبت مشخصات گروه های هدف و دستورالعمل ها در این سامانه طراحی شده است.
دارایی ادامه داد: این سامانه به صورت یک بانک اطلاعاتی برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات جامعه هدف طراحی و ترتیبی اتخاذ شده است تا اقشار آسیب پذیر و دارای فقر بسیار شدید و فاقد سر پناه شناسایی و خدمات لازم به آنان ارایه شود.
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به ظرفیت های خوب استان در زمینه فقرزدایی گفت: در کنار کمیته امداد امام (ره) و نهاد بهزیستی ، این اداره کل نیز برای شناسایی افراد واجد شرایط در راستای فقرزدایی حضوری فعال خواهد داشت.
وی افزود: در استان البرز یک هزارو ۷۰۰ گروه جهادی بسیار موثر فعال هستند که برای حضور بسیاری از این گروه ها در سامانه "حامی" یک رمز عبور و گذرواژه تعیین شده است تا بتوانند با ورود به سامانه اطلاعات افراد واجد شرایط در محلات و مناطق خود را شناسایی و در این امر خیر خواهانه مشارکت نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز اظهار کرد: به منظور ورود بهینه اطلاعات افراد در سامانه "حامی" ، این اداره کل برای آموزش کاربری سامانه برای گروه های جهادی امادگی دارد.
وی اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی و رفع ابهامات احتمالی در اجرای شیوه‌نامه ملی مقابله با فقر مطلق با همفکری مسوولان نهادهای مردمی و گروه های جهادی به جمع‌ بندی لازم دست یابیم و در صورت مشاهده هرگونه ایراد احتمالی، مراتب را برای رفع ایراد به تهران منعکس کنیم.
در ادامه این نشست مسوولان گروه های جهادی استان در خصوص نحوه اجرای طرح فقرزدایی مطلق در استان نقطه نظرات و پیشنهاد هایی ارائه دادند و برای همکاری در این زمینه با اداره کل اعلام آمادگی کردند.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.