مقررات پوشش و آراستگی با تشکیل جلسات مشورتی با دانشجویان تبیین شود
20 دی 1401 - 15:27
شناسه : 420133
3
جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به ریاست دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و اعضای این شورا برگزار گردید.

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی واحد به ریاست دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و اعضای این شورا برگزار گردید.

، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد با توجه به اهمیت مسئله پوشش و آراستگی و دستورالعمل های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه ، و دستورالعمل مصوب ارسالی از سوی وزارت کشور به استانداری ها بیان داشت: برای خانواده دانشجویان بسیار مهم است که فرزندانشان پرونده انضباطی در سیر مراحل کسب آموزش نداشته باشند .
ما هم علاقه نداریم که دانشجویان ما خدای ناکرده‌ دارای پرونده انضباطی باشند ولی علاقه داریم علاوه بر پرونده آموزشی، دارای پرونده فرهنگی باشند که وجهه فرهنگی و تربیتی دانشجو تقویت شود .
دکتر کلانتری با اشاره به اهمیت پوشش و آراستگی اظهار داشت: در زمینه اهمیت و رعایت این موضوع می توان دو رویکرد داشت که اولین رویکرد ، رویکرد ارشادی است که در محیط دانشگاه جنبه خوبی ندارد.
رویکرد بعدی نهادینه شدن قوانین و مقررات پوشش و آراستگی دانشگاه هست که اگر به خوبی تبیین شود و به درستی توضیح داده شود و مسئولان حوزه ها ، اساتید محترم با دانشجویان عزیز جلسات مشورتی داشته باشند ، بسیار تاثیرگذار و مفید خواهد بود.
دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اذعان داشت: موضوع پوشش فقط کار فرهنگی و حراستی نیست بلکه از طریق بازخوردهای لازم از سوی حوزه آموزش باید بتوانیم اجرای قوانین حجاب و عفاف را در دانشگاه نهادینه کنیم.
وی اظهار داشت : چند کار اساسی در این زمینه باید انجام شود که عبارت است از:-برگزاری جلسات توجیهی و کارشناسی برای نهاینه شدن قانون پوشش و اراستگی با حضور متخصصان ، کارشناسان و نمایندگان دانشجویان -برگزاری جلسات آزاد اندیشی و پرسش و پاسخ توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری و سایر حوزه های فرهنگی دانشگاه-تبلیغ و تبیین موضوع پوشش و آراستگی -نصب منشور پوشش و آراستگی در دانشکده ها و مبادی ورودی دانشگاه -دعوت از دانشجویان در جلسات و تشریح قوانین و مقررات و مسئولیت دادن به آن ها در اجرای برنامه ها -تشکیل یک گروه مشاوره ای جهت مشاوره به دانشجویان دکتر کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مشاوره و کارهای فرهنگی تاثیرگذار نبود می‌شود از طریق قوانین و مقررات دانشگاه پیگیری نمود.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.