تصویر
ملاک حمایت یا تذکر به شهردار باید بر مبنای کار آمدی و شایسته گزینی باشد
28 دی 1401 - 9:44
2
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ملاک حمایت، مشورت یا حتی تذکر به شهردار باید بر مبنای کار آمدی، کار بلدی و شایسته گزینی باشد، وقت آن رسیده از مقوله پر حاشیه انتصابات یا اهتمام فاحش انتخاباتی رها شویم و در میدان کار به مطالبات مردم بپردازیم، کمیسیون ها و کار گروه های شورا به تبیین برنامه های خود اهتمام ورزند توصیه به انتصاب، آن هم از نوع ناکار آمد از هر وجهی خطاست.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت: ملاک حمایت، مشورت یا حتی تذکر به شهردار باید بر مبنای کار آمدی، کار بلدی و شایسته گزینی باشد، وقت آن رسیده از مقوله پر حاشیه انتصابات یا اهتمام فاحش انتخاباتی رها شویم و در میدان کار به مطالبات مردم بپردازیم، کمیسیون ها و کار گروه های شورا به تبیین برنامه های خود اهتمام ورزند توصیه به انتصاب، آن هم از نوع ناکار آمد از هر وجهی خطاست.

در نطق پیش از دستور نود و یکمین جلسه ، اظهارداشت: این شائبه که عضو محترم، شب داعیه شهردار شدن،صبح اصرار استیضاح نمودن و بعد از ساعات اداری رایزنی برای در آوردن مدیریت ها را نماید و از قضا، احکام صادره از سوی شهردار بسیار محترم با همان مصادیق منطبق گردد،صحیح یا شایسته نیست.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی افزود: اهرم های نظارتی، سرمایه مشورتی و بهای آرایی که داده ایم، بگذاریم صرف کارآمدی و خدمت رسانی بهتر شود فارغ از آنکه شهردار هم باید بداند برخی از جابجایی های ضربدری، مصادیق ضمیردار، حذف و اضافه های نزولی یا مدیر عامل وارداتی و تضعیف ترکیب هیئت مدیره بزرگراه شمالی با وجود خیل عظیمی از مدیران با تجربه،کار بلد و آماده روی نیمکت ذخیره شهرداری و نیز ابلاغ غیر قانونی پست های سازمانی برای تغییر وضعیت های اخیر ایثارگری به شدت نگران کننده و به سهم یک رای که داده ام،مشمول کارت زرد بوده است.
چپردار در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رئیس شورا و هیئت رئیسه با بیان اینکه تذکر حق قانونی هر عضو از شوراست و پاسخ در مهلت مقرر از تکالیف شهردار،منتخب و مستقر است، گفت: از آخرین تذکراتی که داده ام، بیش از موعد قانونی آن می گذرد و شهردار محترم با بی توجهی به آن پاسخ نداده است، اگر بناست قواعد رعایت نگردد، بفرمایید در اندیشه طریق موثر تری باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: اگر شهردار خود را مکلف و مقید به رعایت قانون در پاسخ به تذکرات یا اجرای طرح های مصوبِ اکثریت یا اتفاق اعضاء بدانند، شاید هزینه انتصابات ناکار آمد،مشاورت های مکرر،قائم مقامی های بلاوجه و نارضایتی مردم از مطالبات، بیش از این بر مدیریت شهری و شورای شهر تحمیل نمی شد.
وی بیان کرد: باور من آنست که اگر این رویه اصلاح نگردد یا این سبک از مدیریت بر کارها اثر بازدارندگی گذارد و نهایتاً سبب شرمندگی ما از انتخابی که کرده ایم یا حتی عدول از آن گردد، هزینه های ،سیاسی و نظارتی بر مدیریت شهری مضاعف می گردد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.