تصویر
منابع طبیعی زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی است
15 آبان 1401 - 9:56
4
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، گفت: نهالستان بزرگ کرج، به عنوان بزرگترین نهالستان جنگلی کشور نقش بسیار مهمی را در تأمین نهال های جنگلی و فضای سبزی مورد نیاز استان و همچنین استان های مجاور بر عهده دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، گفت: نهالستان بزرگ ، به عنوان بزرگترین نهالستان جنگلی کشور نقش بسیار مهمی را در تأمین نهال های جنگلی و فضای سبزی مورد نیاز استان و همچنین استان های مجاور بر عهده دارد.

عبد الرضا کریم پور ملک شاه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به همراه هیات همراه از نهالستان بزرگ کرج بازدید نمود.
در طی این بازدید که با همراهی حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و معاونین ایشان صورت پذیرفت ضمن بازدید از بخش های مختلف نهالستان بزرگ از جمله شاسی های تولید نهال گلدانی و همچنین خزانه تولید گیاهان دارویی به بررسی و تبادل نظر در خصوص پتانسیل های این نهالستان و اهمیت آن در استان البرز پرداخته شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، گفت: نهالستان بزرگ کرج، به عنوان بزرگترین نهالستان جنگلی کشور نقش بسیار مهمی را در تأمین نهال های جنگلی و فضای سبزی مورد نیاز استان و همچنین استان های مجاور بر عهده دارد.
وی تصریح نمود: در سالیان اخیر اجرای اقدامات متعدد از جمله پروژه تولید و نگهداری نهال، تولید گیاهان دارویی، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و .
.
.
سبب شناخته شدن این نهالستان به عنوان یک قطب مهم در عرصه منابع طبیعی کشور شده است.
همچنین اجرای فعالیت های تحقیقاتی و مشارکت مردم و دوستداران محیط زیست در اجرای این پروژه ها از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این نهالستان می باشد.
فرضی با اشاره به اینکه در سالیان اخیر این نهالستان موفق به اخذ دو استاندارد بین المللی Iso 9001 و Iso 14001 شده است، بیان نمود: تمامی مراحل تولید نهال از جمله جمع آوری بذر، آماده سازی جهت کاشت، تولید، نگهداری و کاشت نهال های تولیدی در اراضی مستعد، تحت نظر کارشناسان مجرب و با در نظر گرفتن استانداردهای لازم صورت می پذیرد.
وی با اشاره به بحران جدی آب به سیاست این اداره کل در تولید گونه های بومی کم آب اشاره و به تولید این گونه ها به عنوان راهکاری کاربردی به منظور توسعه فضای سبز استان اشاره نمود.
در پایان عبد الرضا کریم پور ملکشاه ضمن مفید بودن فعالیت های صورت گرفته به لزوم همکاری همه جانبه بخش های دولتی، خصوصی و عموم مردم در بهبود وضعیت زیست محیطی استان تأکید و با اشاره به وضعیت ویژه استان از نظر تراکم جمعیت، اجرای این گونه فعالیت ها را از اولویت های استان البرز دانست.
ایشان بیان کرد توجه به فرهنگ منابع طبیعی و توسعه استان از منظر فضای سبز و پوشش درختی به عنوان سپر زیست محیطی که حافظ خاک و تضمین کننده سلامت مردم خواهد بود در گرو کشت و پرورش درختان سازگار با اقلیم استان می باشد.
وی گفت بکار گیری روش های نوین کشت و انتخاب گونه های سازگار با اقلیم استان که ناشی از تجربه، دانش و هدف بوده، قدمی مهم است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با مدیریت دکتر حامد فرضی جهت تحقق آن اقدامات ارزنده ای را انجام داده، که شایسته می باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز افزود: منابع طبیعی همواره به منزله زیربنای توسعه و نقش اساسی دارد و باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد.
وی در انتها، فضای سبز و معماری سبز را مهم قلمداد کرد و افزود: درختکاری تنها به یک روز خاص اختصاص ندارد و باید درختکاری و نگهداری از درختان را به موضوع مستمر استان بدل کنیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.