تصویر
منطقه آسیا؛ پیشتاز در توسعه تولید لنت‌ ترمز
04 مهر 1403 - 8:23
شناسه : 1271893
0

تولید سالانه ١٨ میلیون خودرو برقی به زودی بازار هزار میلیارد دلاری را رقم می زند منطقه آسیا؛ پیشتاز در توسعه تولید لنت‌ ترمز تحلیلگران «Kings Research» (شرکت تحقیقاتی بازار جهانی) در مقاله مفصلی که ۲۲ سپتامبر منتشر شد، با نگاهی دقیق چالش‌های بازار جهانی صنایع خودروسازی از جمله تولید لنت را تحلیل و بررسی‌ […]

ارسال توسط :
پ
پ

تولید سالانه ١٨ میلیون خودرو برقی به زودی بازار هزار میلیارد دلاری را رقم می زند

منطقه آسیا؛ پیشتاز در توسعه تولید لنت‌ ترمز

تحلیلگران «Kings Research» (شرکت تحقیقاتی بازار جهانی) در مقاله مفصلی که ۲۲ سپتامبر منتشر شد، با نگاهی دقیق چالش‌های بازار جهانی صنایع خودروسازی از جمله تولید لنت را تحلیل و بررسی‌ کردند که در ادامه بخش‌هایی از آن را مرور خواهیم کرد.

صنعت‌خودرو جهان بعد از پاندمی کرونا همچنان با چالش‌های ناشی ‌از آن دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ اما با این‌ حال نباید از نوآوری‌های آن غافل شد. از سوی ‌دیگر ایالات‌متحده با سالی پرتلاطم مواجه شد که شامل اعتصاب UAW (اتحادیه کارگران خودروسازی‌ها) و جهش قیمت فولاد بود؛ اما با این حال، شاهد افزایش ۱۱.۶ درصدی فروش خودروهای جدید هستیم؛ به‌نحوی که جنرال‌موتورز پیشتازی فروش خود را حفظ و بازار MMI (رابط کاربری) خودرو نیز رشد مثبتی را تجربه کرده است که نشان از بهبود بازار دارد.

از سوی ‌دیگر هرچند شاخص‌کل تولید خودرو در سال ۲۰۲۳ یک‌طرفه و کم‌وبیش ثابت ماند، اما صنعت‌خودرو شاهد سهم عادلانه‌ای از تغییرات بود؛ به‌عنوان مثال، اعتصاب UAW تغییرات زیادی را در این صنعت ایجاد کرد و درعین حال بر فروش و تولید خودرو هم تاثیر گذاشت. البته نباید این موضوع را نیز نادیده گرفت که افزایش قیمت فولاد نیز سبب نوسان و جابه‌جایی شاخص کل شد.

درعین حال به‌رغم این‌که چالش‌ها همچنان وجود دارند، اما پیش‌بینی می‌شود طی سال آینده میلادی درآمد بازار خودروهای الکتریکی به ۷۸۶.۲ میلیارد دلار در سراسر جهان برسد. این رشد درنهایت به‌حجم پیش‌بینی‌شده ۱۰۸۴ میلیارددلاری تا سال ۲۰۲۹ منجر خواهد شد. علاوه‌بر این، پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۹ به ۱۸.۸۴ میلیون دستگاه برسد.

با توجه به آمار و داده‌های فوق بی‌تردید بازار قطعات از جمله لنت‌ترمز نیز با رشد همراه خواهد بود؛ بنابراین در این میان نباید OEM ها را نادیده گرفت.

«OEM» اصطلاحا شرکتی است که یک قطعه را به‌عنوان محصول اصلی شرکت تولید می‌کند و این محصول به‌عنوان مواداولیه برای تولید یک محصول دیگر در شرکتی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این توضیح باید افزود بازار لنت‌ترمز خودرو به‌بخش خدمات پس از فروش و OEM‌ ها تقسیم می‌شود.

بخش OEM بیشترین سهم بازار را با ۶۵.۱۵ درصد در سال ۲۰۲۳ داشت که دلیل اصلی آن هم ادغام تولید لنت‌ترمز در خودروهای جدید در طول فرآیندهای تولید بود. سازندگان تجهیزات اصلی (OEMs) با تولیدکنندگان خودرو شراکت کرده‌اند که همین موضوع تقاضای ثابت برای لنت‌ترمز را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، OEM ها اغلب قطعات باکیفیت را برای حفظ استانداردهای ایمنی و عملکرد خودرو در اولویت قرار می‌دهند؛ در نتیجه سهم بازار خود را افزایش خواهند داد. از ‌سوی دیگر تولید روبه‌رشد وسایل‌نقلیه در جهان و همچنین حرکت به‌سمت ویژگی‌های منحصربه‌فرد در زمینه ایمنی به‌تسلط OEM‌ ها در بازار کمک می‌کند.

بر اساس منطقه، بازار جهانی به آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، MEA (خاورمیانه) و آمریکای‌لاتین طبقه‌بندی می‌شود. سهم بازار لنت‌ترمز خودرو در آسیا و اقیانوسیه طی سال ۲۰۲۳ تقریبا ۴۰.۱۱ درصد بازار جهانی با ارزش ۳.۷۵ میلیارددلار بود که سهم قابل‌توجهی است و البته این تسلط را می‌توان به‌عوامل متعددی از جمله توسعه شهرنشینی، افزایش درآمدهای قابل‌تصرف و رشد تولید خودرو نسبت داد. کشورهایی مانند چین، ژاپن، هند و کره‌جنوبی شاهد رشد قابل‌توجهی در فروش خودرو هستند که همین امر سبب افزایش تقاضا برای لنت‌ترمز خودرو می‌شود.

علاوه‌بر این، افزایش تمرکز بر استانداردهای ایمنی خودرو و انطباق با مقررات در منطقه تولیدکنندگان خودرو را تشویق می‌کند در بخش تولید سیستم‌های ترمز پیشرفته سرمایه‌گذاری کنند و از این طریق به‌رشد بازار دامن می‌زنند.

از سوی‌ دیگر گسترش بخش بازار پس از فروش در منطقه آسیا-اقیانوسیه؛ که توسط یک ناوگان بزرگ وسایل‌نقلیه و نیاز به قطعات هدایت می‌شود- فرصت‌های سودآوری را برای تولیدکنندگان لنت‌ترمز ایجاد می‌کند. با گسترش مداوم صنعت‌خودرو، ابتکارات و توسعه زیرساخت‌ها انتظار می‌رود این منطقه موقعیت خود را به‌عنوان سریع‌ترین منطقه در حال رشد حفظ کند.

دنیای خودرو

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.