پ
پ

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اعلام این موضوع درباره توده هوای اسکاندیناوی به همشهری می گوید:‌ «اسکاندیناوی منطقه ای در شمال اروپاست که کشورهایی چون سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، ایسلند، جزایر فارو و جزایر الند را شامل می شود. اسکاندیناوی منطقه سردی از لحاظ دمایی محسوب می شود. هنگامی که یک حجم بزرگی از هوا در این منطقه به مدت زیادی باقی بماند، سبب می شود که هوای سردی به وجود بیاید. در هنگام فعل و انفعالات جو این توده هوا به سمت ایران بیاید، قطعا با خودش هوای سردی را به همراه می آورد.»

صادق ضیائیان تاکید می کند: «اگر توده هوایی از سمت مناطق اسکاندیناوی به ایران بیاید، گفته می شود هوای سرد به سمت کشور نفوذ کرده است.»

او ادامه می دهد: «عمدتا در فصول پاییز و به ویژه در زمستان شاهد بروز توده هوای اسکاندیناوی هستیم. در فصل بهار و تابستان سیستم های جوی به گونه ای نیست که هوا را از مناطق اسکاندیناوی به سمت ایران بکشاند. در فصل سرد سال است که توده هوای اسکاندیناوی امکان حضور آن در کشور ما به وجود می آید.»

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه می کند: «مخاطرات توده هوای اسکاندیناوی شامل هوای سرد، بارش برف و بارش باران می شود، در حالی که هر سامانه بارشی را در هنگام نفوذ توده هوای اسکاندیناوی به کشور باید بررسی و اثراث آن گفته شود.»

بیشتر بخوانید:

از پاییز گرم و خشک چه می دانید؟ | آیا پاییز گرم و خشک می شود؟

منبع: همشهری آنلاین

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر