تصویر
مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور سرمایه های انسانی است
05 اسفند 1400 - 9:14
5
دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فناوری نانو مهمترین ظرفیت امید بخش کشور را سرمایه های انسانی آن اعلام کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فناوری نانو مهمترین ظرفیت امید بخش کشور را سرمایه های انسانی آن اعلام کرد.

دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نیز در این مراسم بیان داشت: ما در کشوری زندگی میکنیم که ظرفیت های طبیعی و انسانی کم نظیر دارد که بسیاری از این ظرفیت ها بلا استفاده یا کم استفاده مانده است و همت بلند و انگیزه های انقلابی خواهند توانست آنها را فعال و در پیشرفت مادی و معنوی کشور جهش ایجاد کنند.
دکتر کلانتری افزود: نیروی جوان یک توان مادی و معنوی در کشور بوده و مهمترین ظرفیت امید بخش کشور نیز همین سرمایه های انسانی مستعد، کارآمد و دیندار با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است که متاسفانه استفاده بهینه از این ظرفیت ها نشده است.
دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به منابع و موقعیت های کشور اظهار کرد: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان، دارای ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است؛ همچنین موقعیت استثنایی جغرافیایی، بازار بزرگ ملی، بازار بزرگ منطقه ای با داشتن ۱۵ همسایه جمعاً با ششصد میلیون نفر جمعیت، سواحل دریایی طولانی، حاصلخیزی زمین با محصولات متنوع و باغی، اقتصاد بزرگ و متنوع بخش هایی از سرمایه های این کشور می باشد.
وی اضافه کرد: امروز خوشبختانه، استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهانی بالاتر است و توانسته ایم با وجود تحریم های علمی و مالی رتبه ۱۶ را از میان ۲۰۰ کشور جهانی داشته باشیم؛ هرچندبه لحاظ علم و تغییر از متوسط جهانی جلوتر هستیم اما هنوز برای رسیدن به قله های رفیع جهانی فاصله داریم.
این استاد تمام دانشگاه تاکید کرد: با توجه به موارد ذکر شده برای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز لازم و ضروری است که در جهت پیشرفت تلاش های بیشتری نموده و بتواند با همکاری اعضای هیات علمی در طول سال حداقل یک همایش علمی بین المللی را برای هر دانشکده داشته باشد.
دکتر کلانتری با اشاره به بیانیه گام دوم و آیینه چهل ساله نظام اسلامی توضیح داد: امروز محصول تدوین چهل ساله، در برابر چشمان ماست؛ کشوری پیشرفته در علم، انباشته از تجربه های گرانبها، مطمئن و امیدوار، دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفت های علمی، رکورددار در رسیدن به رتبه های بالا در دانش و فناوری های مختلف هسته ای، سلول بنیادی، نانو، هوافضا و .
.
.
.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان سخنانش تاکید کرد: بحث بیانیه گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی جدی گرفته شود و با توجه به اینکه ۱۷۶ محصول از دانشگاه به این جشنواره ارسال شده است باید سعی کنیم در فرصت باقی مانده اقدامات بیشتری به عمل آید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.