تصویر
موسسه رازی بازوی سازمان دامپزشکی کشور است
25 آبان 1402 - 12:55
1
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن های چندگانه و توکسوئیدی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن های چندگانه و توکسوئیدی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه رازی، دکتر علی اسحاقی در بازدید رییس سازمان دامپزشکی کشور و برگزاری جلسه با حضور هئیت رییسه اظهار کرد: این مجموعه با ۶ شعبه در سطح کشور انواع واکسن های مورد نیاز حوزه پزشکی و دامپزشکی را تولید و تامین می کند.
وی افزود: موسسه رازی در حوزه طیور ۳۲ درصد واکسن های مورد نیاز بازار را تولید می کند که حدود ۳.
۵ میلیارد دز است، در حالی که این میزان تا حدود ۶ میلیارد دز قابل افزایش است اما به دلیل واردات به همین میزان بسنده شده است.
وی با بیان اینکه میزان افزایش ظرفیت تولید واکسن های طیور علاوه بر در شعبه های شیراز و مرند موسسه تا دو برابر وجود دارد، گفت:این امر در مورد انواع واکسن های ویروس کشته شده و زنده صدق می کند.

رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: تاکنون این موسسه در حوزه واکسن های دامی ۹۰ درصد تولیدات بازار را در اختیار داشت که این میزان نیز با وجود واردات واکسن های چندگانه که البته مباحث زیادی برای بحث دارد، رو به کاهش است.
وی ادامه داد: در زمینه تولید واکسن های چندگانه و توکسوئیدی نیز اقداماتی در حال انجام است و تلاش می شود در آینده ای نزدیک تولید انبوه این واکسن ها را به سرانجام برسانیم.
دکتر اسحاقی به وجود ۱۶ آزمایشگاه تخصصی و مرجع دامپزشکی در موسسه رازی اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه بین المللی مرجع آبله گوسفند و بز نیز در این مجموعه واقع شده که دارای استاندارد ۱۷۰۲۵ نیز هست اما سازمان دامپزشکی نمونه زیادی را به این آزمایشگاه ارسال نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تشخیص بیماری های طیور، آزمایشگاه های مختلفی در موسسه رازی وجود دارد از جمله برونشیت، نیوکاسل و حتی زنبور عسل که نمونه های زیادی در این زمینه دریافت می شود.
رئیس موسسه رازی با تاکید بر اینکه موسسه رازی بازوی سازمان دامپزشکی است، گفت: وظیفه کنترل بیماری ها و سلامت دام و طیور و به گونه ای امنیت غذایی کشور، به عهده دامپزشکی است و با همکاری موسسه رازی و این سازمان، این امر محقق می شود.
وی ضمن دعوت از رئیس سازمان دامپزشکی به بازدید از ۶ شعبه موسسه رازی در سطح کشور به فعالیت ها و ارایه اطلاعات از جزییات تولیدات شعب این موسسه نیز اشاره کرد.
دکتر اسحاقی تصریح کرد: موسسه رازی همچون گذشته ارتباط تنگاتنگی با سازمان خواهد داشت و امید است در راستای این همکاری برای رفع مشکلات کشور اقدام کنیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.