تصویر
موسسه رازی و جامعه ایرانیان مدیون و مرهون خدمات صادقانه زنده یاد پروفسور میرشمسی است
30 آذر 1402 - 9:37
2
رئیس حوزه ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، هدف از معرفی مفاخر و اسطوره های علمی عصر حاضر موسسه رازی را تلاش برای الگوپردازی و هویت بخشی بهتر و مناسب تر به نسل جوان کشور عنوان کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس حوزه ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، هدف از معرفی مفاخر و اسطوره های علمی عصر حاضر موسسه رازی را تلاش برای الگوپردازی و هویت بخشی بهتر و مناسب تر به نسل جوان کشور عنوان کرد.

دکتر مرتضی اکبریان در آئین گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد پروفسور سید حسین میرشمسی، طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور پروفسور عباس شفیعی در جمع همکاران، اظهار کرد: در نظر است در آستانه صدمین سال تاسیس موسسه رازی، برنامه بزرگداشت اساتید و پیشکسوتان موسسه سترگ رازی برگزار و از خدمات آنان قدردانی و تجلیل شود و این طرح با بزرگداشت زنده یاد دکتر لطیفی آغاز شد که ضمن حضور بر مزار آن استاد فقید، به مقام شامخ علمی و خدمات ارزشمند ایشان به حوزه بهداشت و سلامت جامعه، ادای احترام شد.
وی در ادامه گفت: موسسه رازی و جامعه ایران مدیون و مرهون خدمات صادقانه زنده یاد پروفسور میرشمسی است که عمری را در عرصه علمی و بهداشتی کشور و جهان صرف کرد و امروزه باید نام و یاد این شخصیت والامقام را در اذهان جامعه بالاخص فعالان حوزه پزشکی و دامپزشکی زنده نگه داریم و ضمن شرح خدمات و مجاهدت های علمی این عالم فرزانه، به معرفی مفاخر و اسطوره های عینی عصر حاضر ایران اسلامی بپردازیم و تلاش کنیم برای نسل جوان کشور، الگوپردازی و هویت بخشی بهتر و مناسب تری داشته باشیم.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام حافظی نسب، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی نیز، با اشاره به اهمیت علم سودمند اظهار کرد: بررسی زندگی و سیره بزرگانی مانند زنده یاد میرشمسی که به تولید علم نافع پرداختند نشان می دهد چگونه در مسیر آن ها و فارغ از ساختارهای مرسوم اداری گام برداریم و به تولید علم و فکر نافع بپردازیم.
این موضوع و پرهیز از علم غیرسودمند در تعقیبات نماز و دعاهای هر روزه نیز به وضوح مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: با مطالعه زندگی این بزرگان متوجه می شویم که با چه سختی دانش فنی را وارد کشور می کردند یا خودشان با مشقت فراوان به دانش فنی و علم روز دست می یافتند و گاهی شبانه روز در مجموعه موسسه رازی می مانند و عمر می گذاشتند تا پروژه ای به ثمر بنشیند و کاری به سرانجام برسد.
حجت الاسلام حافظی نسب افزود: کشور ما نمونه های فراوانی از دانشمندان از جان گذشته در صنایع مختلف هسته ای، موشکی و بیولوژیک مانند شهید فخری زاده، شهید احمدی روشن، شهید تهرانی مقدم و زنده یاد پروفسور میرشمسی دارد که با شکستن چارچوب های زائد و حصارهای تصنعی، تلاش کردند خدمتی انجام دهند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی، با تاکید بر لزوم قدردانی و حمایت از دانشمندان و محققان، ارتقا کمی و کیفی کارها و خدمت به مردم را مستلزم الگوسازی از رفتار بزرگان و دانشمندان دانست.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.