" امیرهوشنگ آقامیری " روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با موضوع ارتباط هنر و فناوری به ایرنا گفت: در تعریف کلی هنگامی که هنر و علم تلفیق و در هم آمیزد، خلاقیت شکوفا می‌شود که در واقع به هنر چند وجهی می انجامد.

وی ادامه داد: ما انسان‌ها در عصری زندگی می‌کنیم که فناوری و ارتباطات فقط یک شروع بوده‌اند؛ امروز زمان آن رسیده که قدم به دنیای چند بعدی "متاورس" و" هوش مصنوعی" بگذاریم؛ این یک دعوت است، دعوتی برای به‌روزرسانی زندگی‌مان، نه تنها در حوزه‌های فیزیکی بلکه در ذهن، احساسات و حتی روح خود.

این مولف و هنرمند البرزی گفت: در این راه، چیزی که می‌تواند انسان را به اوج خلاقیت و یادگیری سریع‌تر برساند، هنر چند وجهی است.

وی در پاسخ به این سووال که چرا هنر چند وجهی؟ بیان کرد: در دنیای پر چالش امروزی حتی زندگی هم یک هنر است و خلاقیت در کارآفرینی و مدیریت به یک نیاز اساسی تبدیل شده است .

این مولف و هنرمند با بیان اینکه دوره های آموزشی با نام هنر چند وجهی برای کارآفرینان و مدیران طراحی کرده است، افزود: این دوره ها مطابق با فناوری روز و با هدف آموزش خلاقیت ، نوآوری و مهارت‌های درست اندیشی و مفیداندیشی به کارآفرینان طراحی شده و کمک می کند تا با آمادگی و پویایی بیشتر برای چالش های زندگی و موفقیت آماده شوند.

آقامیری افزود: بیش از ۲۵ هزار ساعت مطالعه و تحقیق متمرکز بر علوم میان رشته ای از جمله نوروساینس، زیست شناسی، فلسفه، روانشناسی و ادراکات شناختی به من این امکان را داده است تا برنامه های جامع و کاربردی برای خلاقیت و کارآفرینی طراحی کنم.

این مولف و هنرمند البرزی گفت: این برنامه ها نه تنها برای کارآفرینان بلکه برای تمام کسانی که به توانمندسازی و خودشناسی عمیق می اندیشند نیز تاثیر گذار است.

وی افزود: هنر چند وجهی ترکیبی از علم، هنر، فلسفه، تجربه و ادراکات الهام شده است که کارآفرینان و مدیران از طریق آموزش هنر چند وجهی می توانند با نگرش و شیوه های مدرن و موثرتری با مشکلات و چالش های محیط کار و زندگی خود ارتباط برقرار کنند و در تصمیم گیری و حل مسائل شگفتی این شیوه نوین و جدید را تجربه کنند.

آقامیری در خصوص خروجی هنر چند وجهی گفت: یکی از مهمترین خروجی این هنر مهارت هدایت تمرکز و توجه است که برای حل مسائله ما نیاز به درک مسائله داریم ؛ هر قدر درک بهتر باشد، به راه حل بهتر دست خواهیم یافت؛ به عبارتی دستیابی به بینشی عمیق که از تعادل دنیای درون و دنیای مادی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مواردی که درخصوص خلاقیت شنیده ایم، اشتباه است و هنر چند وجهی دلیل این اشتباه را به انسان می گوید؛ خلاقیت به زبان ساده، یعنی خلق کردن و آفرینش همانند خالق هستی، یعنی چیزی که وجود نداشته و انسان آن را خلق کرده است که اختراعات یا حتی یک مجسمه یا اثر هنری بی نظیر از یک هنرمند و یا یک استارتاپ جدید نمونه های خلاقیت هستند.

آقامیری گفت: دستاوردهایی که بین مدیران و کارآفرینان رایج است، بیشتر نوآوری است تا خلاقیت؛ بی تردید نوآوری پایین ترین سطح فرایند خلاقیت است و در اصل نوآوری یک دستاورد فکری است که در گذشته توسط اشخاص دیگر به وجود آمده و شخص یا اشخاص دیگری آن را کامل‌تر کرده‌اند؛ به طور مثال، ظرف کوچکی را در نظر بگیرید که در ادوار و مراحل مختلف تغییراتی توسط افراد دیگری غیر از سازنده اول در آن به وجود آمده که این همان نوآوری است.

مولف و هنرمند البرزی ادامه داد : اگر از دیدگاه "نوروساینس" به نوآوری بپردازیم، نوآوری فرآیند فکری است که تبدیل به مسیر عصبی شده و در اصل از الگوها و با رفتار ذهن که درگذشته کسب شده، الگو گرفته است و تبدیل به دستاورد بیرونی شده و ما آن را به اشکال مختلف در بازار کار می بینیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال نوشتن کتاب با موضوع شناخت بیشتر از هنر چند وجهی و فراهم نمودن زمینه ثبت ملی این سبک هنری هستم گفت: خلاقیت از بخش الگوهای ذهنی عبور می‌کند و به بخش خالی ذهن می رسد، اینجاست که خلاقیت شکل می گیرد و در این فرآیند "هنر چند وجهی" به کارآفرینان کمک می کند تا بتوان از بخش خالی و تاریک ذهن خود بهره مند و آگاه شوند و به خلق و آفرینش بپردازند.

امیرهوشنگ آقامیری؛ مدیر مسوول انتشارات و موسسه فرهنگی و هنری تذهیب آقامیری، نفر اول مسابقات هنر نگارگری جهانی در کشور امارات متحده عربی در سال ۲۰۰۸ و نفر اول فستیوال هنر نگارگری جهانی الجزایر در سال ۲۰۱۰؛ مولف ۱۲ جلد کتاب آموزشی و کتاب آرایی بیش از ۱۳۰ جلد کتاب های فوق نفیس همانند دیوان خیام، شاهنامه فردوسی و قرآن های نفیس هستند.https://www.madeinart.ir/portfolio/works-of-amir-hoshang-aghamiri

منبع: ایرنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر